شناسهٔ خبر: 3630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در كردستان خبر داد:

300 هزار واحد مسكن مهر در انتظار خدمات زيربنايي

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاح 1500 واحد مسكن‌مهر در كردستان گفت: بزرگترين مشكل كشور در حوزه مسكن مهر خدمات زيربنايي است به طوري كه 300 هزار واحد مسكن مهر تكميل شده براي واگذاري به منتقاضيان در انتظار خدمات زيربنايي هستند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، احمد اصغري مهرآبادي امروز چهارشنبه در حاشيه افتتاح پروژه هاي مسكن مهر كردستان در شهرستان كامياران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 300 ميليارد تومان از طرف وزارت نيرو براي خدمات زيربنايي واحدهاي مسكن مهر اختصاص يافته كه از مهر ماه پرداخت آن در استان ها آغاز شده است.

وي گفت: براي انجام خدمات زيربنايي، ساخت مسجد، مدرسه و كلانتري در مجموعه هاي مسكن مهر به پنج هزار و 600 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: تاكنون يك ميليون و 250 هزار واحد مسكن مهر واگذار و 300 هزار واحد نيز تكميل شده است اما به دليل مشكلات زيربنايي تاكنون واگذار نشده اند و بقيه واحدها نيز در حال ساخت هستند.

وي با اشاره به اينكه پرونده مسكن مهر در سال 94 بايد در كشور بسته شود، گفت: از بانك مركزي درخواست كرده ايم كه تسهيلات مسكن مهر از 25 ميليون تومان به 30 مييلون تومان افزايش يابد كه با اين ميزان 90 درصد مشكلات مسكن مهر حل خواهد شد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي افزود: بيشتر تسهيلات مربوط به مسكن مهر در كشور در اختيار بانك مسكن است و تنها 80 هزار واحد به ساير بانك ها واگذار شده است و بانك مسكن افزايش تسهيلات به 30 ميليون تومان را پذيرفته و با ساير بانك ها هم رايزني شده كه آنان نيز تسهيلات را افزايش دهند.

اصغري مهرآبادي با بيان اينكه هيچ پروژه اي بدون خدمات زيربنايي اجازه افتتاح ندارد، اظهار كرد: انتظار داريم بقيه دستگاه هاي خدمات رسان به صورت ويژه پيگير مسايل و مشكلات مسكن مهر باشند.

وي با اشاره به ضرورت ساخت مسجد و مدرسه در مجموعه هاي مسكن مهر، افزود: ساخت 300 باب مدرسه و 300 مسجد را در پروژه هاي مسكن مهر سطح كشور شروع كرده ايم كه اكنون 100 باب مدرسه و 90 مسجد از اين تعداد آماده است.

وي با اشاره به وجود 340 هزار واحد مسكن مهر راكد، نيمه فعال و نيمه متوقف در كشور، اظهار كرد: 230 هزار واحد مسكن نيز با پشتوانه تسهيلات بانكي و براساس برنامه ريزي انجام شده فعال است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي افزود: اگر مردم در سطح كشور به قيمت تمام شده واحدهاي مسكن مهر خود معترض هستند مي توانند مراتب را اعلام كنند و ما به صورت جدي پيگيري خواهيم كرد.
وي اظهار كرد: اگر پيمانكار يا تعاوني در روند احداث واحدهاي مسكن مهر قصور كرده باشد با آنان برخورد كرده و جريمه خواهند شد.

اصغري مهر آبادي افزود: اگر مردم معترض باشند حساب تعاوني و پيمانكاران را حسابرسي مي كنيم و اين كار در سطح كشور شروع شده است.

به گفته وي پروژه هاي مسكن مهري كه متقاضي ندارد توسط شركت هاي تعاوني يا راه و شهرسازي تكميل شده و به فروش مي رسد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي، بررسي مشكلات براي واحدهاي مسكن مهر و ارائه راهكار مناسب را يكي از اهداف بازيد از اين واحدها در سطح كشور دانست و گفت: براي مسكن مهر كامياران نيز تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته ايم.

افتتاح 1500 واحد مسكن‌مهر در شهرستان‌هاي استان كردستان

امروز همزمان با شروع بهمن ماه فجر پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و با حضور قائم‌مقام وزير در طرح مسكن‌مهر تعداد 1500 واحد مسكن‌مهر در شهرستان‌هاي استان كردستان مورد بهره‌برداري قرار گرفت و به متقاضيان تحويل داده شد.
از اين تعداد 90 واحد در كامياران، 294 واحد در قروه، 214 واحد در سقز، 109 واحد در مريوان، 635 واحد در سنندج، 78 واحد در بانه، 80 واحد در بيجار واقع شده‌اند.

نظر شما