شناسهٔ خبر: 36300 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

درویش زاده در گفتگو با پایگاه خبری عنوان کرد:

افزایش سطح دسترسی‌ ایستگاه‌های راه‌آهن جنوب برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی/ ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر از خوزستان فراهم شد/ افزایش یک رام قطار در مسیر راه‌آهن تهران-اهواز/ سلامت سنجی و پایش دائمی پل جدید كارون با نصب حس‌گرها

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب از آمادگی برای ایجاد ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر به خارج از استان خوزستان خبر داد و گفت: تمام دسترسی‌های ایستگاه‌ها فراهم شود تا مسافران حتی‌الامکان با ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ایستگاه‌ها نقل‌مکان کنند.

عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای سفرهای نوروزی ۹۶ اظهار داشت: علاوه بر برپایی سفره هفت‌سین، درب‌های ورودی و مانیتورهایی در ایستگاه‌ها نصب شده است. همچنین از بخش‌های فنی کل خط بازدید شده است.

وی افزود: سعی شد، تمام دسترسی‌های ایستگاه‌ها فراهم شود تا مسافران حتی‌الامکان با ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ایستگاه‌ها منتقل شوند. البته فضای کافی برای توقف خودروهای شخصی جهت ادامه مسیر از طریق قطار نیز فراهم شده است.

درویش زاده از اضافه شدن یك رام قطار در مسیر تهران _ اهواز جهت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در پیك نوروزی آمادگی و ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر را به خارج از استان ایجاد کرده‌ایم .

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره ‌به ایام پیك نوروزی ۲۵ اسفندماه الی ۱۶ فروردین‌ماه اظهار كرد: در پیك نوروزی آمادگی و ظرفیت جابجایی ۱۵۰ هزار مسافر را به خارج از استان ایجاد کرده‌ایم.

درویش زاده همچنین گفت: برای این ایام قطارهای اهواز _ مشهد و بالعكس و قطارهای اهواز_تهران و قطارهای حومه‌ای را داریم كه در صورت وجود تقاضا برای استفاده از قطارهای حومه‌ای آمادگی افزایش تعداد رام‌های این قطارها را داریم تا روزانه قریب ۴۵۰۰ نفر مسافر درون استانی را جابجا كنیم.

وی افزود میزان جابجایی روزانه مسافر به خارج استان در ۷۰۰۰ نفر بوده كه به علت بازسازی خطوط منطقه لرستان و زاگرس نمی‌توانیم بیش از این تعداد قطارها را افزایش دهیم .

درویش زاده بابیان این مطلب كه امروزه با توسعه روزافزون صنعت حمل‌ونقل ریلی در جهان و همچنین كشور ما، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر با حفظ ایمنی روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌كند.

وی بیان داشت به همین دلیل برنامه‌ریزی و سیاست‌های حمل‌ونقل در جهت آماده‌سازی بستری مناسب برای مهیا نمودن خطوط ریلی موجود در راستای نیل به این هدف است. بنابراین و در راستای این شعار اداره كل خط و سازه‌های فنی با همكاری دانشگاه علم اقدام به بررسی سلامت سنجی و پایش دائمی پل جدید كارون، نمودند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با نصب و راه‌اندازی این حس‌گرها می‌توان اطلاعاتی چون سرعت حركت قطار از روی پل، تناژ بار عبوری، و ارتعاشات ایجادشده بر روی پل را ثبت و با شاخص‌های ایمنی راه‌آهن مقایسه و موردبررسی و تحلیلی قرارداد.

درویش زاده در پایان ضمن تبریک عید نوروز به هم‌وطنان و مسافران، سال نو را به‌تمامی اصحاب رسانه‌ در استان فارس و خوزستان نیز تبریک گفت.

نظر شما