شناسهٔ خبر: 36565 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر خبر داد:

جابجایی ۳.۲ میلیون مسافر با ناوگان دریایی در دور اول سفرهای نوروزی/ میانگین انتقال روزانه ۱۳ هزار نفر از مبدا پایانه شهید حقانی بندرعباس

سفر دریایی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از جابجایی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از طریق ۱۳۲ فروند ناوگان حمل‌ونقل دریایی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا پایان روز ۶ فروردین خبر داد.

محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تعداد سفرهای انجام شده در دور اول سفرهای نوروزی حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین ۹۶ اظهار داشت: طی این مدت بالغ بر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تردد دریایی ثبت شده است و امیدواریم در نیمه بعدی همچنان شاهد استقبال خوبی از سوی هموطنان باشیم.

وی افزود: کشتی‌های مسافربری در کلاس‌های مختلف با امکانات متفاوت به مردم سرویس می‌دهند و در طرح سفرهای نوروزی امسال ۷۹ فروند کشتی با ۸ هزار صندلی و  ۵۳ فروند لندینگ کرافت‌ با ظرفیت ۱۹۱۲ خودرو و میانگین حمل ۴ مسافر برای هر خودرو در حال جابجایی مسافر از طریق دریا هستند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «برای افزایش و ارتقا کیفیت سفرهای دریایی در پایانه‌های دریایی به ویژه پایانه شهید حقانی بندرعباس به مقصد جزیره قشم و هرمز، امکانات مناسبی فراهم شده است» گفت: تردد‌ها از این پایانه با سهولت و آسایش از سوی مردم انجام می‌گیرد و طی این مدت به طور میانگین روزانه تا ۱۳ هزار نفر از مبدا پایانه شهید حقانی تردد داشته‌اند که در زمان اوج(پیک) سفر شاهد تردد حدود ۱۰ هزار نفر در ۴ ساعت از این پایانه بوده‌ایم.  

وی یادآور شد: ترددها میان بنادر لنگه و چارک به جزیره کیش برقرار بوده و در این بین تعداد قابل توجهی خودرو از طریق لندینگ کرافت به جزیره قشم حمل شده است. 

راستاد با اشاره به حمل‌ونقل دریایی طی ایام نوروز در استان بوشهر و خوزستان بیان داشت: از بنادر بوشهر و گناوه به مقصد جزیره خارک و بالعکس شاهد تردد‌ با هدف گردشگری هستیم. همچنین در خوزستان نیز سفر‌های بین المللی از خرمشهر به بصره و کویت فراهم شده است. از طرفی برای نوروز ۹۶ خط گردشگری کارون-اروندرود نیز اضافه و برای کاروان‌های راهیان نور نیز تردد‌های دریایی در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به گردشگری دریایی در سایر استان‌های ساحی کشور خاطرنشان کرد: در سایر استان‌های ساحلی مانند سیستان و بلوچستان شاهد رشد گردشگری هستیم به طوری که تردد برون‌مرزی از بندر چابهار به مسقط در کشور عمان، بندرعباس به بنادر امارات متحده عربی، بندر لنگه به امارات و بندرعباس به بنادر کشور عمان در جریان است.

وی یادآور شد: در نوروز ۹۶ تا به امروز شاهد شرایط نامساعد جوی و طوفان‌های بسیار بزرگی در سواحل کشور بوده‌ایم که می‌تواند تاثیرات منفی در پی داشته باشد اما شرایطی ایجاد شده تا مردم در ایمنی کامل به سفرهای دریایی بپردازند.

نظر شما