شناسهٔ خبر: 36596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از چهارمیلیون خودرو در جاده‌های زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین سال جاری تعداد چهار میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۲۶ خودرو در جاده‌های استان زنجان تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ایرج دست‌نشان، به آمارتردد درششم فروردین ماه در استان زنجان اشاره کردو افزود: در این روز ۴۲۷ هزار و ۴۳۵ خودرو در جاده های استان زنجان تردد کردند.

وی اظهار کرد: از  ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه سال جاری  تعداد چهارمیلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۲۶ خودرو در جاده های استان زنجان تردد کردند.

مدیرکل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای  استان زنجان گفت:  از ۲۵اسفند ماه تا ششم فروردین ماه سالجاری وسایل نقلیه سبک ۸۷ درصد و وسایل نقلیه سنگین ۱۳ درصد تردد در جاده‌های استان زنجان را به خود اختصاص دادند.

دست‌نشان تاکید کرد:  طی این بازه زمانی سرعت غیر مجاز پنج درصد، سبقت غیرمجاز یک درصد و فاصله غیر مجاز ۱۵ درصد تخلفات در جاده‌های استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه  ۲۰ دوربین ثبت تخلف در آزادراه‌های زنجان-تبریز و زنجان - قزوین فعال است، افزود: با تلاش همه ارگان‌ها خصوصا پلیس راه استان  در تلاش هستیم حوادث جاده‌ای را در محورهای مواصلاتی کاهش دهیم و با طرح ایمنی در سال جدید شاهد کاهش تلفات باشیم.

دست‌نشان افزود: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار  کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند. همچنین می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در هر ساعت از شبانه روز در تماس حاصل کنند.

وی گفت: ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال هستند و این دوربین‌ها در کاهش تخلفات و تصادفات بسیار موثر است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به همه رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند، توصیه کرد تا خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن، وسایل گرمایشی، لباس گرم و جیره غذایی خشک کنند.

 

 

نظر شما