شناسهٔ خبر: 36603 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمیدرضا شهركی:

بیش از ۴میلیون مسافر نوروزی با ناوگان عمومی جا‌به‌جا شدند/ تردد ۶۵۳ هزار مسافر از مرزهای زمینی کشور

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی بالغ بر چهار میلیون و ۴۵۴ هزار نفر مسافر با ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری كرایه از زمان آغاز طرح نوروزی۲۵ اسفند تا پایان ششم فروردین۹۶جا به‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، حمیدرضا شهركی، مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با اعلام این خبر عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با تشكل‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای و تامین ناوگان مورد نیاز در این ایام بالغ بر ۳۸۴ هزار و  ۱۲۹ صورت وضعیت سفرهای جاده‌ای از طریق شركت‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافر صادر شده است.

وی با اشاره به سهم هریك از ناوگان وسایل نقلیه عمومی در جابه‌جایی مسافران نوروزی گفت: از مجموع چهار میلیون و  ۴۵۴ هزار نفر مسافر جابجا شده دو میلیون و۷۶۴ هزار نفر معادل ۶۲ درصد با اتوبوس وتعداد ۹۶۳هزارو۳۰۷ نفر معادل۲۲ درصد با مینی‌بوس و میدل باس و تعداد۷۲۶هزارو  ۶۹۳نفر معادل۱۶ درصد با سواری كرایه در سطح كشورجابه‌جا شدند.

شهركی همچنین به تعداد سفرهای انجام به تفكیك سهم ناوگان سه‌گانه اشاره کرد و افزود: از مجموع ۳۸۴ هزارو ۱۲۹ سفرانجام شده، تعداد سفر انجام شده با اتوبوس در سطح كشور۱۳۱هزارو ۳۰۷ سفر معادل۳۴ درصد و تعداد سفر انجام شده با مینی‌بوس و میدل باس در سطح كشور۶۳ هزارو۸۵۱ سفرمعادل۱۷ درصد وتعداد سفر انجام شده با سواری كرایه در سطح كشور۱۸۸ هزار و۹۷۱ سفر معادل۴۹  درصد از كل سفرها بوده كه توسط ۱۱۹هزار راننده وكمك راننده حرفه‌ای ناوگان حمل ونقل جاده‌ای انجام شده است.

وی با تاكید بر انجام سفرهای برنامه‌ای توسط هموطنان به میزان پیش فروش بلیت توسط هموطنان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در مرحله اول سفرهای نوروزی با امكانات و تمهیدات و همكاری خوبی كه صنف حمل ونقل انجام داد از ابتدای اسفند تا پایان اسفند ۹۵ قریب به یك میلیون صندلی توسط مسافران پیش خرید شد و مسافران با آرامش خاطر و برنامه‌ریزی قبلی سفرهای خود را انجام دادندودر مرحله بازگشت نیزانتظار می‌رود از این امكان بهره‌مند شوندو همكاران و دست اندركاران اجرایی سفرهای نوروزی جاده‌ای نیز همچنان در آمادگی كامل برای ارایه خدمات به مسافران هستند و مسافران می توانندبا تلفن گویای ۱۴۱، نرم افزار موبایلی۱۴۱، وب سایت ۱۴۱.ir  و همچنین سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات مورد نیاز سفرهای خود را دریافت واز طریق سامانه پیامكی ۲۰۰۰۱۴۱ انتقادات، پیشنهادات و یا شكایات خود را اعلام کنند.

مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر در خصوص آمار تردد مسافران از مرزهای زمینی كشور نیز گفت: در بازه زمانی مورد اشاره بالغ بر ۶۳۵ هزار نفر مسافر از مرزهای زمینی كشور تردد کردند. از این تعداد ۲۵۳ هزار نفرمعادل ۴۰ درصد مسافر به كشور وارد و ۳۸۲ هزار  نفرمعادل ۶۰ درصد  از كشور خارج شدند كه در این میان سهم اتباع ایرانی ۷۴ درصد و سهم اتباع خارجی۲۶ درصد بوده است.

شهركی تصریح كرد: از مجموع ترددهای انجام شده، پرترددترین مرزها به ترتیب مرزهای مهران در استان ایلام با كشور عراق، بازرگان درمرز استان آذربایجان غربی با كشور تركیه، بیله سوار در مرز استان اردبیل با كشور آذربایجان، آستارا درمرز استان گیلان با كشور آذربایجان وجلفا مرز استان آذربایجان شرقی با كشور نخجوان بوده است.

 

نظر شما