شناسهٔ خبر: 36650 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بدیعی‌فرد خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی پروازی در فرودگاه شیراز/ جابجایی بیش از ۱۲۵ هزار‌ مسافر در دور نخست سفرهای نوروزی/ تکریم مسافران و برخورد جدی با گران‌فروشان در فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد که میزان رشد‌ پروازی فرودگاه شیراز نسبت به نوروز سال‌گذشته حدود ۲۰ درصد و هم‌چنین کل مسافر جابجا شده حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص میزان اعزام و پذیرش مسافر و هم چنین تعداد پروازها در این فرودگاه در ایام نوروز، گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین ماه تعداد ۱۵۶ پرواز خارجی و هم‌چنین تعداد ۱۰۳۱ پرواز داخلی در فرودگاه شیراز انجام شده است و  کل رقم پروازهای این فرودگاه در طول این مدت به ۱۱۸۷ پرواز رسیده است.

وی هم‌چنین با اعلام جابجایی ۱۲۵۱۳۰ مسافر در ایام نوروز از طریق این پروازها، گفت: از این تعداد مسافر جابجا شده، تعداد ۲۱۶۰۲ مسافر مربوط به مسافران خارجی و هم چنین ۱۰۳۵۲۸ مسافر مربوط به مسافران داخلی است که از طریق سفر هوایی وارد شیراز شده‌اند.

وی میزان بار داخلی جابجا شده را ۹۵۶ تن اعلام کرد و گفت: رقم کل بار جابجا شده در این ایام در فرودگاه ۱۴۰۶ تن بوده است.

بدیعی فرد گفت: بر این اساس میزان رشد پروازی فرودگاه شیراز نسبت به نوروز سال گذشته حدود ۲۰ درصد و هم‌چنین کل مسافر حدود ۱۷ درصد بوده است. هم‌چنین کل بار جابجا شده حدود ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقداماتی که جهت تکریم مسافر و تسهیل سفر به استان انجام شده است، گفت: برخورد با گران‌فروشی مهم‌ترین برنامه‌ ما در فرودگاه بود در همین راستا ضمن لغو قرارداد با دو بهره‌بردار و انعقاد قرارداد با بهره‌بردار جدید جلسات توجیهی با فروشندگان تمامی غرفه‌ها در فرودگاه داشتیم و هشدار دادیم که در صورت گران فروشی مسئول غرفه اخراج خواهد شد.

بدیعی فرد با اعلام اینکه سال گذشته شکایات زیادی از گران‌فروشی غرفه‌های داخلی فرودگاه شیراز داشتیم، گفت: تا امروز ۹ فروردین هیچ گزارشی مبنی بر گران فروشی غرفه‌های واقع در ترمینال‌های فرودگاه شیراز نداشتیم.

وی از برخورد با آژانس‌های متخلف که اقدام به فروش بلیت صوری نموده بودند خبرداد و گفت: این آژانس‌ها از طریق پلیس فتا در شیراز رهگیری شدند و حساب‌های بانکی آنها مسدود و در نهایت با آنها برخورد قضایی صورت گرفت.

نظر شما