شناسهٔ خبر: 36685 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ثبت ورود یک میلیون و ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی به بندرعباس/ خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در ۱۴ مسیر دریایی/ ۱۱۸ فروند شناور مسافری و خودرویی فعال درحال سرویس به مسافران نوروزی

بندر شهید حقانی فرماندار بندرعباس گفت: ورود یک میلیون و ۱۵۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این شهرستان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا کنون به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا احمد پویافر اظهار داشت: بیشتر این مسافران پس از بازدید از جاذبه های تاریخی و تفریحی بندرعباس، راهی قشم، هرمز و دیگر مکان های گردشگری استان هرمزگان شدند.

وی ادامه داد: استان های کرمان، فارس، اصفهان، تهران و یزد بیشترین مسافر ورودی به شهرستان بندرعباس را دارند.

فرماندار بندرعباس اضافه کرد: با توجه به بارندگی روزهای گذشته باید انتظار افزایش حجم سفرها به هرمزگان بخصوص بندرعباس در روزهای آینده را داشت.

وی افزود: مسافران نوروزی در سه شب بارانی سال جاری در سالن های ورزشی، سالن های آموزش وپرورش و کلاس های مدارس اسکان یافتند و در مجموع ۲۰ سالن ورزشی برای اسکان ۱۲۲ هزار نفر مسافر شامل ۳۰ هزار و ۵۰۰ خانوار استفاده شد.

۱۱۸ فروند شناور مسافری و خودرویی با ۶ هزار و ۹۵۱ صندلی و ظرفیت حمل ۲ هزار و ۴۸۰ خودرو در ۱۴ مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی ارائه می کنند.

شناورهای یاد شده شامل ۵۰ فروند شناور مسافری، ۲۸ فروند شناور خدماتی و ۱۸ شناور همیار ناجی است که خدمات خود را از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین امسال به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می کنند.

۱۴ ایستگاه غواصی در بنادر برای ارائه خدمات در زمان نیاز استقرار یافته است.

استان هرمزگان به عنوان مقصد گردشگران از ابتدای نوروز ۹۶ تاکنون شاهد حضور دو میلیون و ۴۹۵ هزار مسافر از شهرهای مختلف بوده که از طریق قطار، هواپیما، اتوبوس و وسیله شخصی وارد استان شدند.
با توجه به زیرساخت های سفر دریایی و اینکه هرمزگان استان ویژه سفرهای دریایی است، از کل مسافران نوروزی ۲ میلیون نفر آنان سفرهای دریایی به قشم، کیش، هرمز، جزایر ابوموسی، هنگام، لارک و هرمز داشتند.

نزدیک به ۶ هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه، ۳۰ هزار تخت هتلی و ۱۶۵ مکان اقامتی میزبان گردشگران نوروزی است.

نظر شما