شناسهٔ خبر: 36715 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فرماندار قصرشیرین خبر داد؛

ممنوعیت ۴ روزه ترانزیت سوخت و ورود تانکرهای سوخت‌رسان عراقی به ایران از مرز پرویزخان

پايانه مسافري مرز پرويزخان كرمانشاه فرماندار قصرشیرین گفت: ترانزیت سوخت و ورود تانکرهای سوخت‌رسان عراقی به کشورمان از امروز (جمعه یازدهم فروردین) از مرز رسمی پرویزخان به مدت چهار روز ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین گفت: ورود تانکرهای سوخت رسان عراقی به کشور و ترانزیت سوخت با توجه به شروع دور دوم تعطیلات نوروز از ساعت هفت صبح امروز تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه چهاردهم فروردین امسال به مدت چهار روز ممنوع است.

وی اظهار کرد: این تصمیم براساس اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و طبق بخشنامه ترانزیت و پایانه های مرزی کشور در راستای رفاه حال مسافران نوروزی اعمال شد که در این مدت تانکرهای سوخت رسان عراقی حق تردد در جاده های کشور را ندارند.

وی بیان کرد: ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشور از روز سه شنبه ۱۵ فروردین با پایان تعطیلات نوروز از سر گرفته می شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: پیش‌تر نیز در دور اول تعطیلات نوروز ترانزیت سوخت از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ۹۵ تا روز دوشنبه هفتم فروردین ممنوع شده بود.

اکبری گفت: تردد سایر خودروهای سنگین نیز در ایام نوروز تنها در روز انجام می شود و در ساعات شب باید در یک محل امن توقف کنند.

وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۵۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.

وی اضافه کرد: صادرات کالا به عراق در ایام ممنوعیت ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشور از مرز رسمی پرویزخان و خسروی ادامه داشت.

این مقام مسئول به ایرنا گفت: همچنین تردد مسافر و گردشگران نیز از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و زائران انفرادی عراقی از مرز رسمی خسروی نیز طبق روال گذشته بدون وقفه انجام می شود.

روزانه به طور میانگین ۸۰۰ دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و ۵۰۰ دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.

مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود ۵۴ درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است. /

نظر شما