شناسهٔ خبر: 3678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خاوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل محور چهار خطه رودبار – منجیل تا پایان سال ۹۳ / مشارکت پنج میلیاردی مردم در احداث راه‌های روستایی گیلان

شعبانعلی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان از احداث محور چهار خطه رودبار – منجیل به طول پنج هزار و ۱۰۰ متر در این استان خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال ۹۳ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

علی خاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌ که احداث جاده چهار خطه رودبار – منجیل به طول پنج‌ هزار و ۱۰۰ متر تا پایان سال ۹۳ به پایان می‌رسد افزود: این پروژه از تابستان سال گذشته در دو فاز آغاز شد که در فاز نخست یک هزار و ۸۰۰ متر و در فاز دوم سه هزار و ۳۰۰ متر آن به طور ۱۰۰ درصد تکمیل می‌شود.

وی گفت: اعتبار ساخت این پروژه ۲۱ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این راه، علاوه بر برطرف شدن مشکل ترافیکی، تردد خودروها در امتداد آزاد راه قزوین به منجیل نیز روان خواهد شد.

خاوری همچنین به دیگر جاده‌های در دست احداث در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ادامه آزاد راه منجیل به طول ۹۰۰ متر و اجرای فاز نخست سیاهکل – سنگر – سراوان به طول ۱۸ و نیم کیلومتر از دیگر پروژه‌های در دست ساخت در این استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون مردم برای احداث راه روستایی در این استان حدود پنج میلیارد تومان به صورت مشارکتی هزینه کرده اند که ما نیز به‌طور رایگان قیر مورد نیاز را در اختیارشان قرار دادیم.

خاوری گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای احداث یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که اکنون پیمانکاران و اکیپ‌های راهسازی در ۹ شهرستان استان مانند رضوان شهر، انزلی، رشت و رودبار مستقرند و مشغول کار هستند.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه نیز با اداره کل امور روستایی استانداری داریم که به موجب آن قیر مورد نیاز برای آسفالت راه‌های ۴۰ روستا به طول ۷۱ کیلومتر تامین شده است.

به گفته وی به جهت ایمن‌سازی راه‌ها، تاکنون ۱۱۴ نقطه حادثه خیز در استان گیلان شناسایی شدند که از ابتدای سال تاکنون ۷۵ نقطه مرمت شده و تا پایان سال جاری نیز ۳۹ نقطه دیگر مرمت خواهند شد.

خاوری همچنین با اشاره به بارندگی‌های چند روز اخیر و وضعیت جاده‌ها در استان‌ گیلان گفت: اکنون ۳۸۱ نفر در ۴۱ منطقه از استان با ۲۵۰ وسیله سنگین و نیمه سنگین راهداری مستقر و در ۱۶ شهرستان ۱۶ راهدارخانه کوهستانی و ۹ راهدارخانه آماده خدمات رسانی هستند. این اکیپ‌ها تا ۲۰ فروردین در مناطق یادشده حضور دارند./

نظر شما