شناسهٔ خبر: 36780 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن خبر داد

اعزام ۳۶۰۰ رام قطار در ایام نوروز/ حدود ۱.۵ میلیون شهروند با قطار سفر کردند/ ارائه گزارش ۳ ناحیه ریلی به آخوندی

بازدید وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران از اعزام ۳۶۰۰ رام قطار در فاصله ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۶ خبر داد و به صورت ویدئو کنفرانس در جریان عملکرد نواحی راه‌آهن خراسان، آذربایجان و اصفهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی امروز ۱۳ فروردین با حضور در ایستگاه راه‌‌آهن تهران ضمن بازدید از روند اعزام قطارها و گفتگو با مسافران در جمع خبرنگاران با اشاره به جابجایی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند توسط ناوگان ریلی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان تمام توان خود را برای برقراری سفری ایمن به کار گرفتند.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در ستاد سفرهای نوروزی شرکت راه‌آهن از طریق ویدئو کنفرانس با نواحی راه‌آهن خراسان، آذربایجان و اصفهان ارتباط برقرار کرد و جزییات ارایه خدمات ریلی در این نواحی را جویا شد.

محمد هادی ضیایی مهر مدیر کل ناحیه خراسان شرکت راه‌آهن در این ارتباط  تصویری از جابه جایی ۷۲۰ هزار مسافر توسط ۱۶۹۲ رام قطار در ایام نوروز در مسیر مشهد مقدس خبر داد.

وی افزود: سیر قطارها در مسیر تهران- مشهد از ۱۱ ساعت و نیم در سال ۹۵ به ۱۰ ساعت در سال ۹۶ کاهش یافته است.

ضیایی مهر همچنین یادآور شد: ناوگان ریلی مسیر مشهد ۶ سال جوان‌تر شده و میانگین سن قطارها در این مسیر به ۲۴ سال رسیده است.

وی ادامه داد: قطار گردشگری عقاب طلایی امروز از مرز سرخس وارد کشور شده و ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه امروز از مشهد به سمت طبس ادامه مسیر می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه خراسان تصدیق کرد: افتتاح پروژه‌های ریلی در مسیر مشهد موجب کاهش تاخیرها از مبدا به میزان ۷۰ درصد و تاخیرهای ورودی به ایستگاه به میزان ۳۶ درصد کاهش شده است.

در ادامه این بازدید مدیران کل نواحی راه‌آهن اصفهان و آذربایجان نیز گزارشی از سیر قطارها ارایه کردند.  

نظر شما