شناسهٔ خبر: 36805 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان راهداری خبر داد:

تمدید طرح راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین/ بیش از ۱۲هزار راهدار با ادامه بارش‌ها در جاده‌ها مستقر هستند/ بازگشت مسافران نوروزی بدون راه‌بندان معمول

علی ناوی مدیرکل دفتر تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات سازمان راهداری از تمدید طرح راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به ادامه بارش‌ها و شرایط جوی ناپایدار در جاده‌ها انجام شد.

علی ناوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام خبر بازگشایی محور هراز پس از انسداد ۲ ساعته به دلیل کولاک و نبود دید کافی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف و باران در جاده‌های اکثر استان‌های کشور تا سه روز آینده، طرح راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

وی افزود: ۱۲هزار و ۱۰۰ راهدار و ۸هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری درقالب ۶۴۰ راهدارخانه با آمادگی کامل تا پایان بارندگی‌ها در گردنه‌ها مستقر هستند.   

مدیرکل دفتر تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: درحالی‌که قرار بود طرح راهداری زمستانی در روز ۱۴ فروردین‌ماه به اتمام برسد، اما به دلیل بروز شرایط جوی ناپایدار به تمام ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها ابلاغ شد تا عادی شدن شرایط جوی، اکیپ‌های راهداری از گردنه‌ها خارج نشوند. 

علی ناوی با اشاره به دور بازگشت سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: علی‌رغم آغاز موج بازگشت سفرهای نوروزی از ۱۰ فروردین، شاهد هیچگونه راه‌بندانی نبودیم و با توجه به حجم زیاد ترافیک در محورهای استان تهران و خراسان رضوی در حدود 90 درصد راه‌ها وضعیت ترافیک عادی و روان داشت. 

وی با بیان اینکه « طبق گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور تا روز گذشته حدود 80 درصد مسافران از سفرهای نوروزی بازگشته‌اند» افزود: لذا با اطمینان می‌توان گفت دیگر شاهد انسداد محورها برای تخلیه بار ترافیکی نخواهیم بود. 

نظر شما