شناسهٔ خبر: 36820 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید ۱۱ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از خور آذینی شهرستان سیریک

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر با حضور درخور آذینی شهرستان سیریک، نحوه خدمات رسانی به گردشگران و مهمانان نوروزی و ایمنی گشت‌های دریایی در این تالاب بین‌المللی را مورد بررسی و پایش قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی معاون دریایی این اداره کل، محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و جمعی از مقامات و مسؤولان محلی شهرستان سیریک در این بازدید مهندس سعید نژاد را همراهی می کردند.

لازم به ذکر است، در راستای رونق بیشتر گردشگری ساحلی و دریایی در شرق استان و گستره سواحل مکران، تیم های ایمنی، همیار ناجی، غواصی و گروه های نظارتی و بازرسی طرح نوروزی سال ۹۶ اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در منطقه گردشگری تالاب بین‌المللی خور آذینی سیریک مستقر شده اند.

بر همین اساس، گشت‌های ایمن دریایی در این خور ۴۰ کیلومتری با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور بخشی از تعطیلات نوروزی خود را با گشت و گذار در جنگل های شگفت انگیز دریایی و پرنده نگری سپری می کنند.

بر اساس آمار اعلام شده، طی ۱۰ روز نخست طرح نوروزی سال ۹۶ بیش از ۱۱ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از این منطقه گردشگری دیدن کرده‌اند.

لازم به ذکر است، تالاب بین المللی خور آذینی ۴۰ کیلومتر طول و ۲۷ هزار هکتار وسعت دارد که در ۲۱۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

گونه‌های گیاهی چندل و حرا، ماهی‌ها و آبزیان دریای عمان و گونه‌های پرنده پلیکان پاخاکستری، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و ساحلی و گیلانشاه ابرو سفید و حنایی از جاذبه‌های خور آذینی سیریک است

نظر شما