شناسهٔ خبر: 36840 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

همزمان با پایان سفرهای نوروزی:

آبهای استان بوشهر مواج شد/ تردد شناورهای تفریحی‌ ممنوع

دریای طوفانی مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از دریاروی درخلیج فارس در استان بوشهر خاطرنشان‌کرد: توصیه می‌شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی خودداری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش جریانات شمالی طی ۴۸ ساعت آینده است که در نتیجه آن دریا بخصوص در نواحی مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرعت وزش باد بر روی آبهای خلیج فارس این آبراه را مواج کرده است، اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۵.۲ متر افزایش می یابد.

وی با تاکید بر پرهیز از دریاروی در خلیج فارس در استان بوشهر خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه جهت باد در استان بوشهر شمال غربی است، افزود: جهت باد در استان بوشهر شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در قسمتهای جنوبی استان گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

شفیع‌خدایی از افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر خبرداد و گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در استان بوشهردر سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی تا ۱۵۰ سانتی متر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتی متر می‌رسد.

وی  به مانا گفت : فردا زمان مد اول دریا ۰۲:۴۱ دقیقه بامداد، جزر اول دریا در ساعت ۰۶:۳۹ بامداد، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۳۲ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۴۶ خواهد بود.

نظر شما