شناسهٔ خبر: 36876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های هرمزگان

تردد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، علیرضا مجرد گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان را بیش از نه میلیون و دویست و پنج هزار تردد اعلام کرد که از این تعداد  ۱۲۳۸۵۱۸ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۷۹۶۶۷۴۷ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است و  بیشترین حجم تردد به ترتیب مربوط به محورهای بندر رجایی- بندرعباس با ۳۷۲۷۹۴ تردد، سه‌راهی باباغلام - بندرعباس با ۳۵۳۰۴۸ و بندرعباس –  سه‌راهی بابا غلام  با ۳۳۰۹۱۱  تردد به ثبت رسیده است  و از مجموع کل وسایل تردد انجام شده در این مدت تعداد ۱۳۶۸۹۳۰ تردد  فاصله طولی مجاز بین خودروها را رعایت نکرده که در بین محورهای استان بیشترین تخلف از این نوع به ترتیب مربوط به محورهای  بندر رجائی - بندرعباس با  ۷۷۷۳۳ تردد  و محور بندرعباس -  بندر رجایی با ۷۲۲۷۳ تردد بوده است.

علیرضا مجرد گفت: حجم تردد ورودی به استان ۵۱۰۷۲۲ وسیله نقلیه بوده که از این تعداد ۹۵۹۰۷ تردد مربوط به ورودی از سمت شهرستان حاجی‌آباد و  ۷۱۹۷۹ وسیله نقلیه از سمت شهرستان پارسیان، ۱۲۵۵۵ وسیله نقلیه از شهرستان جاسک و ۱۵۰۹۰۳ وسیله نقلیه از سمت رودان، ۵۷۳۷۰  وسیله نقلیه از سمت گهکم، ۱۲۲۰۰۸  تردد از سمت لاورچهوو و از سمت بستک و کهورستان تردد وسیله نقلیه بوده  است.

مهندس مجرد گفت: تعداد خودروهایی که در این مدت سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند ۱۴۴۲۶۸۱  تردد بوده که بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز مربوط به محور درگهان (قشم) – لافت با ۲۰۰۹۳۳ تخلف سرعت و محور  قشم - درگهان  با ۱۸۵۴۹۰ رکورد تخلف سرعت به ثبت رسیده است. در مجموع سرعت متوسط در راه‌های استان ۷۸ کیلومتر بر ساعت است که بالاترین سرعت متوسط در این مدت مربوط به درگهان- قشم با ۱۱۶ کیلومتر در ساعت است.


وی خاطرنشان کرد: وضعیت تخلفات سرعت برداشت شده توسط دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت آنلاین از شروع طرح نوروزی تاکنون بر اساس اطلاعات دریافتی از تعداد ۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت منصوبه در جاده‌های استان در مجموع ۸۱۴۵  رکورد تخلف سرعت به ثبت رسیده است که جهت اعمال قانون به صورت آنلاین به پلیس راهور ارسال گردیده است.

نظر شما