شناسهٔ خبر: 36884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

بهره‌برداری از پروژه ۳۳۶ واحدی بافت فرسوده اراک تا پایان امسال/ اجرای طرح مطالعاتی تفکیک محدوده بافت ناکارآمد شهر ساوه/ برنامه‌ریزی برای اجرای طرح بازآفرینی در ۱۰ محله اولویت‌دار استان طی سال جاری

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه ۳۳۶ واحدی باغ خلج در بافت فرسوده اراک تا پایان سال جاری خبر داد.

مجید شارقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری و انجام پروژه‌های ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان اشاره کرد و گفت: در بافت فرسوده اراک با مشارکت شرکت آرمان‌ساز در حال انجام پروژه ۳۳۶ واحدی هستیم که به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است. این پروژه با هدف نوسازی و جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴۸ هزار متر مربع احداث خواهد شد که شش بلوک مسکونی را شامل می‌شود و تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

شارقی همچنین با بیان اینکه حداقل ۱۸ تا ۲۰ درصد منطقه شهری استان شامل بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است، افزود: غیر از اراک، ساوه و خمین نیز دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستند که در حال انجام طرح‌های بازآفرینی در آنها هستیم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۲۱۸ هکتار بافت ناکارآمد در استان مرکزی افزود: طرح بهسازی و نوسازی ۹ شهر آماده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و همچنین محدوده بافت‌های ناکارآمد مشخص شده و طرح توانمندسازی این محدوده‌ها تصویب شده است. ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان مرکزی قرار دارد و با مطالعاتی که انجام شده است پنج محله هدف در اراک و چهار محله نیز در ساوه مشخص شده که  در حال انجام اقداماتی برای بازآفرینی آنها به منظور ارتقای سطح زندگیشان با دیگر محله‌های شهر هستیم.

شارقی تصریح کرد: طرح مطالعاتی تفکیک محدوده بافت ناکارآمد شهر ساوه به عنوان شهر پایلوت کشوری انجام شده است و ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: درسال ۹۶ تلاش داریم با همکاری بخش‌های مختلف طرح‌های بهسازی را در سکونتگاه‌های غیررسمی کوی امام علی (ع) و کوی ولیعصر (عج)، بافت فرسوده شمال منطقه شهید ادبجو و بافت تاریخی محله بازار شهر اراک همچنین سکونتگاه غیررسمی محله عباس‌آباد، بافت فرسوده محله پیغمبری‌ها و بافت تاریخی محله خلیل‌آباد شهر ساوه و بافت‌های فرسوده محله‌های اسماعیل‌بیگی و محسن‌آباد و بافت تاریخی محله بازار شهر خمین عملیاتی کنیم.

نظر شما