شناسهٔ خبر: 36908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی خبر داد:

رصد تردد خودروها در جاده‌های خراسان شمالی با گشت‌های نامحسوس

ترددشمار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی از رصد تردد خودروها در جاده‌های استان با گشت‌های نامحسوس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی خبر داد: در طرح نوروزی ۹۶، با همکاری پلیس‌راه و در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس تردد خودروها در جاده‌ها به ویژه تردد ناوگان عمومی مسافری رصد شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تأکید کرد: تمرکز ما در این طرح بر تأمین ایمنی سفرهای مردم با ناوگان عمومی بوده است.

حامد معروف اظهار کرد: مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مکلف هستند پیش از انجام هر سفر، سلامت فنی ناوگان را بررسی و نقص و معایب احتمالی را شناسایی کنند و در طرح نوروزی، عنوان بیشتر تخلف‌های شناسایی شده، مربوط به عدم رعایت ضوابط فنی مدیران فنی بوده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: نداشتن صورت وضعیت، عدم رعایت اصول مهار بار در ناوگان باری، تردد در ایام ممنوعیت تردد، نداشتن تجهیزات ایمنی در رده‌های بعدی عناوین تخلف ناوگان حمل‌ونقل عمومی قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود توزیع دو هزار پیک نوروزی در میان مسافران عبوری از استان را از دیگر اقدامات انجام شده در طرح نوروزی عنوان کرد و گفت: در این پیک‌ها، نکات ایمنی لازم در زمینه‌های مختلف تردد در جاده‌ها در خصوص راکبان موتورسیکلت‌ها، ادوات کشاورزی، وانت‌بارها، ایمنی مدارس حاشیه جاده و عابران پیاده ارائه شده است.

نظر شما