شناسهٔ خبر: 36911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی نوروز امسال:

جابه‌جایی بیش از ۲۸۰ هزار مسافر با ناوگان‌های حمل و نقل عمومی استان همدان/تردد بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو از محورهای همدان

جاده ترافیک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی ۲۸۰ هزار و ۵۸۸ مسافر با وسایل نقلیه عمومی در ایام طرح نوروزی در استان همدان خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان همدان، از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند) سال گذشته تا (۱۵ فروردین) امسال ۸ میلیون و ۴۲۸ هزار خودرو از محورهای استان همدان تردد داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروز امسال تا (۱۵ فروردین) جاری ۲۸۰ هزار و ۵۸۸ مسافر در قالب ۲۰ هزار و ۵۶۷ سفر، توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش شرکت‌های مسافربری به نقاط مختلف درون و برون استان جابه‌جا شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۳۵ هزار وسیله نقلیه سنگین در محورهای استان تردد داشتند، تصریح کرد: سهم وسایل نقلیه سنگین از کل وسایل نقلیه عبوری در محورهای استان ۸ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، ساعات اوج تردد در طی این مدت در کل محورهای استان را بین ساعات ۱۷ الی ۱۹ اعلام کرد.

رودباری با بیان اینکه متوسط سرعت وسایل نقلیه، ۸۳ کیلومتر بر ساعت بوده است، گفت: در طی ایام تعطیلات نوروزی محور همدان- کرمانشاه با ۸۷۶ هزار تردد، پرترددترین محور استان بوده است.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس پایش راه‌های استان توسط دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان یک میلیون و ۴۹ هزار مورد سرعت غیرمجاز، ۵۷ میلیون سبقت غیرمجاز و ۶۴۷ هزار مورد فاصله غیرمجاز ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده توسط تردد شمارهای فعال در محورهای برون‌شهری از ۲۵ اسفند سال قبل تا ۱۵ فروردین ۹۶ تعداد ۸ میلیون و ۴۲۸ هزار تردد در سطح استان انجام شده است که در هم سنجی با مدت‌زمان مشابه سال قبل ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین سعید کریمی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان همدان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا (۱۵ فروردین) امسال ۸ میلیون و ۴۲۸ هزار خودرو از محورهای همدان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد تردد وسایل نقلیه سنگین از محورهای استان همدان در طرح نوروزی امسال را بیش از ۷۳۵ هزار دستگاه خواند و افزود: سهم تردد وسایل نقلیه سنگین از ابتدای طرح نوروزی به طور متوسط ۸ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان همدان تصریح کرد: پرترددترین محورهای همدان در ابتدا محور همدان به سه‌راهی کرمانشاه، همدان- صالح‌آباد و همدان تا ورودی آزادراه ساوه بوده است.

کریمی با اعلام اینکه ۱۱ دوربین ثبت تخلف لحظه‌ای و متوسط در محورهای همدان در ایام نوروز فعال بوده است، ابراز کرد: روزانه به طور متوسط حدود ۳۰۰ مورد تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربین‌ها به ثبت رسیده است.

کریمی بیان کرد: تعداد تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که این مهم نشان از آگاهی و اطلاع مردم از دوربین‌های ثبت تخلف، رعایت قوانین توسط مردم بوده است.

رئیس این مرکز از وجود ۱۵ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان همدان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این دوربین‌ها پایش تصاویر ترافیکی را بر عهده داشته و اطلاعات لازم از وضعیت جاده‌های کشور و استان همدان را به مردم ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین به منظور تسریع در تردد کامیون‌های حمل بار همانند گذشته در ایام طرح نوروزی نیز سامانه‌های توزین در حال حرکت (wim) در پاسگاه همدان-قزوین و همدان- کرمانشاه فعال بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان همدان اظهار کرد: مسافران برای اطلاع از وضعیت راه‌ها می‌توانند با شماره ۱۴۱ تماس گرفته و یا به سامانه ۱۴۱.ir مراجعه کنند.

نظر شما