شناسهٔ خبر: 36919 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون مسافری راه‌آهن در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

یک میلیون و ۷۶۲ هزار مسافر از طریق قطار در طرح نوروزی ۹۶ جابجا شدند/ رشد ۶۰ درصدی برقراری تماس با سامانه ۵۱۴۹/ تشریح اقدامات متمایز نوروزی راه‌آهن نسبت به نوروز ۹۵

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن از جابجایی ۱ میلیون و ۷۶۲ هزار مسافر از طریق قطار در طرح نوروزی ۹۶ خبر داد و گفت: همچنین ضریب اشغال قطارها طی این مدت ۹ درصد رشد داشته است.

میر حسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بخش ریلی در طرح نوروزی امسال حد فاصل ۲۵ اسفند ۹۵ لغایت ۱۵ فروردین ۹۶ اظهار داشت: در این مدت ۱ میلیون ۷۶۲ هزار مسافر جابجا شده‌اند که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد افزایش داشته است.  

وی افزود: همچنین ضریب اشغال قطارها در طرح نوروزی امسال به ۸۳.۵ درصد رسید که در مقایسه با ضریب اشغال ۷۶.۵ درصدی در مدت مشابه قبل ۹ درصد افزایش داشته است.  

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه «در نوروز امسال ۴۲۵۰ رام قطار تردد داشته اند» گفت: با توجه به خروج ناوگان بالای ۴۵ سال از شبکه ریلی، شاهد کاهش ۰.۸ درصدی در این زمینه هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال تاخیر از مبدا قطارها  ۱۳.۵ ثانبه بوده است که نسبت به میانگین ۳۶ ثانیه‌ای در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که بالغ بر ۶۲ درصد کاهش است و یک رکورد محسوب می‌شود.  

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش ایستگاهی خاطرنشان کرد: برای طرح نوروزی امسال، دو سالن مسافری جدید در ایستگاه‌های راه‌آهن زنجان و سمنان به بهره‌برداری رسید و  ۹ واحد نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در طول مسیرها احداث و بالغ بر ۵۰ نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز بازسازی و بهسازی شد. همچنین سکوهای مسافری به طور کل برای رفاه حال مسافران تجهیز و بازسازی و تمامی ایستگاه‌های مسافری و محوطه های آنها بهسازی و بازسازی شدند. به علاوه سیستم های روشنایی ۴۰ ایستگاه مناسب سازی شد. 

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه بیان داشت: برخی از سکوه‌های ایستگاه‌های تهران، یزد، خراسان و شاهرود به پله برقی و آسانسور مجهز شدند.

موسوی با اشاره به میزان استقبال مردم از سامانه ۵۱۴۹ در سفرهای نوروزی امسال گفت: در طرح نوروزی امسال ۴۰ هزار و ۲۰۲ تماس با سامانه‌ صدای مسافر راه‌آهن اتجام شد که در مقایسه با ۳۵ هزار و ۹۶۱ تماس در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است که از تعداد تماس‌های امسال تنها ۰.۸ درصد مربوط به شکایات و الباقی برای کسب اطلاعات و راهنمایی برای زمان ورود و تردد قطارها بوده است.  

وی راه انداری قطارهای گردشگری در مسیر راه‌آهن جنوب را اقدام متمایز شرکت راه‌آهن در نوروز ۹۶ عنوان کرد: راه‌اندازی قطار نخجوان-مشهد، افزایش سرعت قطارها به ۱۴۰ کیلومتر و کاهش زمان سیر از ۱۲ ساعت به ۱۰ ساعت در مسیر تهران- مشهد، خارج کردن ناوگان بالای ۴۵ سال از شبکه، راه‌اندازی قطار گردشگری در مسیر اندیمشک-تنگه پنج در ناحیه جنوب اقداماتی بود که برای اولین بار در طرح نوروزی اجرا شد.

نظر شما