شناسهٔ خبر: 36944 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشته:

ثبت بیش از ۱۲۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور در ایام نوروز/ کاهش ۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در نوروز ۹۶/ پیش‌فروش اینترنتی بیش از ۸۰ درصد بلیت‌ اتوبوس‌های نوروزی/ بهره‌برداری از ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

گزارش ساخت ۱۷ آزادراه به طور همزمان در کشور، اجرای نوسازی ۶۵ هزار کامیون،  تردد بیشترین مسافر در محورهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی، تمدید طرح راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین نیز سایر عناوین مهم حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته حمل‌ونقل جاده‌ای شاهد نتایج سفرهای نوروزی امسال حدفاصل ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ بود که طبق اعلام داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این بین حدود ۱۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۹ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌شهری با همت ۱۱۹هزار راننده و کمک راننده برای سرویس‌دهی به مردم در طول سفرهای نوروزی پیش بینی شده بود. همچنین رفع ۳۷۰ نقطه پر حادثه و آشکارسازی ۳۵۰۰ نقطه پر تصادف موجب شد تا شاهد کاهش ۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در سفرهای نوروزی ۹۶ شویم.

افتتاح ۱۴۶ میلیارد تومان پروژه حوزه راه سمنان در سفر رئیس جمهور به سمنان

افتتاح دو مجتمع خدماتی رفاهی در گرمسار و میامی، افتتاح، احداث و بهسازی راه شاهرود-میاندشت با صرف ۷۰ میلیارد تومان اعتبار، افتتاح تقاطع غیرهمسطح درجزین با صرف پنج میلیارد تومان اعتبار، دو پل زیرگذر ورودی فرودگاه شاهرود، بهسازی راه شاهرود-گرگان و روکش آسفالت محور شاهرود-آزادشهر و روشنایی مقاطع وزودی آزادراه حرم تا حرم به بزرگراه تهران-مشهد، شاهرود به رودیان و نیز ورود و خروج فرودگاه شاهرود، همچنین افتتاح محور گرمسار-چنداب با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و کلنگ‌زنی تقاطع راه‌آهن شاهرود و نیز افتتاح ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد.

ثبت بیش از ۱۲۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور در ایام نوروز

وزیر راه و شهرسازی همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروز از مرکز مدیریت راه‌های کشور بازدید کرد و در این بازدید اعلام شد ۱۲۹ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۷۲ تردد در ایام نوروزی ثبت شده است. و دوربین‌های ثبت تردد در جاده‌های منتهی به تهران نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰۰ هزار خودرو در روزهای پایانی تعطیلات به تهران بازمی‌گردند.   

در این بازدید رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور به ارایه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: در ایام نوروز دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای تعداد ۲۷۷ هزار و ۹۸۹ مورد تخلف رانندگی را ثبت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به روز ۲۸ اسفند بوده است. همچنین بیشترین تردد در جاده‌های کشور در هفتم فروردین ماه صورت گرفته است. در عین حال در ایام نوروز ۵۹۲ هزار و ۱۴۶ سفر با صورت وضعیت از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام شده و از طریق آنها ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۵۷ نفر جا به جا شده‌اند. یادآور می‌شود سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

ساخت ۱۷ آزادراه به طور همزمان در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه زمینی به این سمت رفتیم که تعداد آزادراه‌ها را گسترش دهیم و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این بخش افزایش دهیم. خوشبختانه ۱۷ آزادراه را به طور همزمان در حال ساخت داریم. موفق شدیم از هیات وزیران برای ۴ آزادراه دیگر به طول ۳۰۰کیلومتر مجوز سرمایه‌گذاری بگیریم.

وی ادامه داد: تحرک خوبی در حوزه آزادراه‌ها آغاز شده است. در سایر راه‌ها کم و بیش با توجه به بحث قیر رایگان و اسناد خزانه اتفاقاتی رخ داده و آمارها موجود است. در سال ۹۵، کل عملکرد طرح‌های عمرانی با تعهدات بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

آخوندی افزود: آزادراه‌های مهمی که شروع شده بود و در این دولت پیشرفت مناسبی داشت آزادراه تهران- شمال، آزادراه شیراز- اصفهان، آزادراه خرم‌آباد- اراک بود که خوشبختانه فعال و سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد. این‌ها تنها چند نمونه بودند و گرنه تعداد آزادراه‌های در حال ساخت ۱۷ آزادراه است.

اجرای نوسازی ۶۵ هزار کامیون

وزیر راه و شهرسازی گفت: غیر از بحث زیرساخت، بحث نوسازی ناوگان نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است. ۶۵ هزار کامیون را برای نوسازی ناوگان در دستور کار داریم که این از جمله بزرگترین فعالیت هایی است که در این دوره آغاز شده است. تقریبا هر کارخانه‌ای که در ایران بتواند یک برند بین‌المللی را توزیع کند اعم از اسکانیا، بنز و ولوو با تمام ظرفیت به آنها کار ارجاع شده است.

وی ادامه داد: با وزارت نفت برای نوسازی ۶۵ هزار کامیون، قرارداد بسته‌ایم تا مابه‌التفاوت را پرداخت کند. تا کنون نیز ۱۶ هزار و ۷۰۰ کامیون را با کارخانجات قرارداد بسته‌ایم و تحویل به رانندگان نیز آغاز شده است. فقط اسکانیا ۴۰۰ هزار واحد را به رانندگان تحویل داده است.

بهره‌برداری از ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح شش پروژه راهسازی به طول ۴۵ کیلومتر در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی به طول ۱۹۹ کیلومترمربع در استان خراسان جنوبی وجود داشته است که از این مقدار ۱۴۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

امیر امینی با بیان اینکه یکی از نکات مثبت دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی رشد طرح‌های احداثی در حوزه راه‌های استان بوده است، اظهار کرد: این رشد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ معادل ۱۰۰ درصد بوده است.

کاهش ۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در نوروز ۹۶

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که شعار امسال درسفرهای نوروزی «پرهیز ازخطر و آرامش در سفر» است، تاکید کرد: تصادفات رانندگی منجر به فوتی و جرحی در تعطیلات نوروز ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافت.

سردار مهری ادامه داد :بیشترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوتی و جرحی شامل ۴۲ درصد ازتصافات ناشی از عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی بوده است. همچنین ۲۲درصد از تصادفات نیز ناشی ازتخطی از سرعت مطمئنه و غیر مجازبوده است. ۲۰درصد از تصادفات نیز به دلیل سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است و ۳۸ درصد نیزشامل واژگونی خودرو است که نشان می دهد که مردم دربازگشت ازسفر دقت بیشتری را باید انجام دهند و هرگاه احساس خستگی داشتند استراحت کنند، چراکه همه تصادفات ناشی از عجله کردن است.

پیش‌فروش اینترنتی بیش از ۸۰ درصد بلیت‌ اتوبوس‌های نوروزی

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از ٨٠  درصد ظرفیت پیش‌فروش بلیت‌های سفر‌های جاده‌ای به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی توسط هم‌وطنان تهیه شد.

غلامی افزود: بر اساس آمارهای ثبت‌شده از طریق صورت‌وضعیت بلیت‌های صادرشده  ٦  میلیون و ٩٣٩  هزار ٦٣٤ نفر از مردم از وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای استفاده كردند كه  ٦١ درصد از جابه‌جایی‌ها از طریق ناوگان اتوبوس  ٢٢  درصد مینی‌بوس و ١٧  درصد سواری كرایه بوده است. 

 تردد بیشترین مسافر در محورهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در تعطیلات ایام نوروز با افزایش ۱۱ درصدی سفر در سطح جاده‌های کشور مواجه شدیم گفت: علی رغم افزایش تعداد سفر، میزان تصادفات جاده‌ای تا ۸ درصد کاهش پیدا کرد.

حسن نیا با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مسافر را پذیرا بودند گفت: استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز را داشتند.

تمدید طرح راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین

مدیرکل دفتر تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات سازمان راهداری از تمدید طرح راهداری زمستانی تا ۲۰ فروردین خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به ادامه بارش‌ها و شرایط جوی ناپایدار در جاده‌ها انجام شد.

وی افزود: ۱۲هزار و ۱۰۰ راهدار و ۸هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری درقالب ۶۴۰ راهدارخانه با آمادگی کامل تا پایان بارندگی‌ها در گردنه‌ها مستقر هستند.

نظر شما