شناسهٔ خبر: 37004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی نوروز امسال صورت گرفت:

ثبت بیش از ۶ میلیون تردد نوروزی خودرو در جاده‌های خراسان شمالی/ تخلف ۲۸/۵ درصدی رانندگان عبوری از استان

جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروز ۹۶ تردد ۶ میلیون و ۵۷ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان به ثبت رسیده است، این در حالیست که به گفته معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، در نوروز امسال ۲۸/۵ درصد رانندگان عبوری از استان مرتکب تخلف شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: بر اساس آمار استخراج شده از ۳۸ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده‌های استان، ۹۱/۵ درصد از ترددها مربوط به خودروهای سبک و ۸/۵ درصد مربوط به خودروهای سنگین است.

وی افزود: شمار ترددهای به ثبت رسیده در جاده‌های استان طی بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱/۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۶۲۴ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده و ۵۸۱ هزار دستگاه خودرو از استان خارج شده است.

به گفته بدیعی مقدم، شمار خودروهای ورودی و خروجی در طرح نوروزی به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴/۷ و ۳/۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: این استان به لحاظ شمار ترددهای نوروزی در ردیف ۱۶ استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین ترددهای ورودی و خروجی استان در روز چهارم فروردین‌ماه به ثبت رسیده است.

همچنین معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: نوروز امسال، ۲/۵ درصد از رانندگان عبوری از استان مرتکب سبقت غیرمجاز شدند.

سعید سبحانی اظهار کرد: ۸ درصد از رانندگان عبوری از استان نیز مرتکب سرعت غیرمجاز شده‌اند.

وی افزود: ۱۸ درصد از رانندگان نیز فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت نکرده‌اند.

به گفته وی در مجموع در نوروز امسال، ۲۸/۵ درصد از رانندگان عبوری از استان مرتکب تخلف شدند.

سبحانی تصریح کرد: تخلف سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز رانندگان، طی نوروز ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱/۵ و ۰/۵ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری تردد ۶ میلیون و ۵۷ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

نظر شما