شناسهٔ خبر: 37044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان در نوروز ۹۶

استقبال مسافران نوروزی از ایستگاه‌های امنیت و سلامت اصفهان/ کاهش سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان/ رشد ۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در فرودگاه اصفهان/ جابه‌جایی حدود ۸۳ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی

مسافران نوروزی در ایستگاه راه آهن اصفهان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با موفقیت‌آمیز خواندن طرح ایستگاه‌های سلامت و امنیت محورهای این استان در ایام نوروز و کاهش سرعت وسایل نقلیه به دلیل فعالیت دوربین‌های نظارت و ثبت تخلف خبر داد.

داریوش امانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: نوروز ۹۶ درمجموع ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در طول ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصفهان به ثبت رسید. همچنین به دلیل وجود دوربین‌های ثبت تخلف سرعت وسایل نقلیه به طور متوسط به سرعت ۸۲ کیلومتر کاهش یافت و حوادث رانندگی نیز با کاهشی ۳۰ درصدی روبه رو شد.

امانی همچنین به راه‌اندازی ۲۵ ایستگاه امنیت و سلامت در تعطیلات نوروز ۹۶ اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی همچون اورژانس، پلیس راه، ادارات کل راه و شهرسازی، هلال‌احمر در کنار ایستگاه‌های امنیت و سلامت در طول محورهای شناسایی شده حضور یافتند تا  هم خدمات مقدماتی را به مسافران نوروزی ارایه کنند و نیز این امکان فراهم شود تا مسافرانی که در این محورها حرکت می‌کنند توقفی در محورهای امنیت و سلامت داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین عنوان کرد: ۵۵۰۰  دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای سواری کرایه کار جابه‌جایی مسافران نوروزی را بر عهده داشتند.

رشد ۴۰ درصدی در مسافران پروازی

از سوی دیگر حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۵ تا ۱۳ فروردين سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۶۶ هزار مسافر از فرودگاه اصفهان جابه‌جا شده‌اند که در مقايسه با ايام نوروز سال گذشته ۴۰.۱۲ درصد رشد داشته است.

امجدی افزود: در ایام نوروز ۹۶ در مجموع ۱۳۴۹ پرواز ورودی و خروجی نيز در در فرودگاه اصفهان انجام شده است.

جابه‌جایی مسافران نوروزی اصفهان با ۱۴۸ رام قطار

همچنین حسن ماسوری، مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: تعداد مسافران ناوگان ریلی استان اصفهان از ۸۵ هزار و ۱۸۷ نفر درنوروز ۹۵ به ۸۲ هزار و ۶۵۸ نفر درنوروز امسال رسید که این کاهش ۲.۵ درصدی به دلیل کاهش رام قطار بوده است.

ماسوری افزود: درمجموع جابه‌جایی مسافران نوروزی با ۱۴۸ رام قطار از ایستگاه‌های کاشان و اصفهان صورت گرفت.

نظر شما