شناسهٔ خبر: 37046 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

عملکرد قابل توجه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی/ بهبود حمل و نقل در دولت یازدهم

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت یازدهم در راستای تحقق سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی به خصوص در یکسال گذشته، مطلوب، سازنده و قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حوزه اقتصادی کشور، بیشتر از آن است که دولت به تنهایی بتواند از تمامی آنها را حل و فصل کند، اما برغم اینها دولت یازدهم اقدامات شایسته و قابل توجهی در این حوزه و با هدف رفع مشکلات و توسعه اقتصادی کشور انجام داده که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته، ستادی را به صورت عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل داد اظهار کرد: خودکفایی در زمینه تولید گندم، کاهش واردات بنزین و مواد غذایی، رشد قابل توجه تولید محصولات کشاورزی، تکمیل و بهره برداری از دهها پروژه بزرگ عمرانی و اقتصادی شامل سدها و نیروگاه های جدید، بهبود حمل و نقل شهری و بین شهری از جمله اقدامات مهم دولت یازدهم در حوزه اقتصادی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کاهش محسوس و چشمگیر وابستگی بخشی از بودجه به درآمدهای نفتی، قدم مناسب و آگاهانه ای بود که در دولت در این سال ها برداشته است.

به گزارش ایرنا، سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مسایل اقتصادی چند سالی است که مورد نظر همه مسئولان و مقامات عالی رتبه نظام به ویژه رهبری قرار گرفته، چرا که در سایه یک اقتصاد پویا و مولد سایر بخش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور نیز در مسیر رشد و توسعه قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با توجه به مشکلات مبتلا به جامعه و نیازهای مردم امسال را با تاکید بر  تولید و اشتغال نامگذاری کردند تا مسئولان با توجه به جمعیت جوان و جویای کار کشور، زمینه های تولید داخلی را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند.

سیاوشی شاه عنایتی گفت: علاوه بر دستگاه های اجرایی از جمله مجلس و دولت، نهادهای مستقل از دولت و مجلس و حتی تک تک مردم نیز باید نسبت به این مساله حساس باشند و با توجه به مشکلات ریشه دار اقتصادی در کشور که نیازمند زمان و برنامه ریزی منسجم است، در راستای یک اقتصاد خودکفا و توسعه یافته پیش برویم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا است افزود: واردات کالاهای غیراساسی و غیر سرمایه‌ای به تولید داخل ضربه می‌زند که قسمت زیاد آن به صورت قاچاق انجام می‌شود.

سیاوشی شاه عنایتی گفت: با توجه به مشکلات موجود، یکی از اولویت ها در کشور فرهنگ سازی برای «کار و اشتغال» است به نحوی که کار کردن برای توسعه کشور با صیانت از منابع طبیعی و حرکت در جهت تولید و افزایش صادرات، باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

نظر شما