شناسهٔ خبر: 37049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

آغاز ریل‌گذاری محور نقده به ارومیه/ جزئیات زمان افتتاح ایستگاه نقده

بازدید در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عملیات ریل‌گذاری محور نقده ارومیه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید اتصال پنج شهر از جمله ارومیه به شبکه ریلی است، گفت: در این راستا ضمن تخصیص اعتبار لازم و رفع موانع موجود پیشرفت خوبی حاصل شد.

خیرالله خادمی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن نقده در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت در زیرسازی، روسازی برخوردار است و ۲۳ کیلومتر ریل‌گذاری مهاباد تا نقده نیز به اتمام رسیده است، افزود: ایستگاه نقده در یکی دو هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: از نقده تا ارومیه نیز به طول ۷۵ کیلومتر در حال اجراست که ۹۵ درصد زیرسازی برای ریل‌گذاری تمام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۵ کیلومتر ریل‌گذاری این محور آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود مراحل ریل‌گذاری و زیرسازی ایستگاه ارومیه قبل از پایان دولت یازدهم تمام شود.

خادمی بیان کرد: دولت تمام عزم خود را جزم کرده تا سوت قطار پیش از هفته دولت در ارومیه به صدا در آید.

وی با بیان اینکه برای تحقق این وعده عملیات ریل‌گذاری از سمت نقده آغاز و از سمت ارومیه نیز هفته آینده شروع می‌شود، افزود: از سه جبهه عملیات ریل‌گذاری انجام می‌شود تا پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

ساخت راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر با هدف اتصال آذربایجان‌غربی به شبکه سراسری راه‌آهن کشور اجرا شده است. فاز اول طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه تا ایستگاه میاندوآب به طول ۴۸ کیلومتر و فاز دوم این طرح، خط ریلی میاندوآب- مهاباد به طول ۳۶ کیلومتر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما