شناسهٔ خبر: 37057 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هيات مديره راه آهن خبرداد:

اتصال خليج فارس به دريای بالتيك با قطار باری

حسین عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن با اشاره به دیدار رئیس راه آهن لتونی از علاقه مندی راه آهن این كشور جهت گسترش همكاریهای ریلی استقبال كرد و گفت:در این جلسه بر راه اندازی قطار باری از بندر ریگا (پایتخت كشور لتونی) به بندر عباس برای جابجایی بار در كریدور شمال – جنوب توافق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پی دیدار ادوینس برزینس عضو هیات مدیره و رئیس راه آهن لتونی با مهندس عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن و رئیس كمیته ترانزیت بر راه اندازی قطار باری از بندر ریگا (پایتخت كشور لتونی) به بندر عباس برای جابجایی بار در كریدور شمال – جنوب توافق شد. 

حسین عاشوری عضوهیات مدیره راه آهن در خصوص توافقات صورت گرفته دراین جلسه گفت: در این جلسه راه آهن لتونی جهت ایجاد و گسترش همكاریها در همه زمینه های ریلی با راه آهن ج.ا.ایران، بر اهمیت و تمایل استفاده لتونی از پتانسل بالقوه كریدور شمال – جنوب تاكید كرد .

وی افزود: پیرو استقبال از تمایل راه آهن لتونی جهت گسترش همكاریهای ریلی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته راه آهن ایران برای جهت فعال كردن كریدور شمال - جنوب با همكاری راه آهن های روسیه و آذربایجان ارائه شد. 

عاشوری تصریح كرد: همچنین در جلسه ۳ جانبه ای كه با حضور مسئولین راه آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسكو برگزار شد، زمانبندی سیر قطارها در هریك از كشورها و تعرفه های مسیر بندر عباس به مسكو از مسیر آذربایجان برای سال ۲۰۱۷ با تخفیف ۵۰ درصدی تعیین شد.

عضو هیات مدیره راه آهن با استقبال از پیوستن لتونی به كریدور مذكور گفت: در این جلسه مقرر شد تا پیش نویس یادداشت تفاهم چهار جانبه ایران، آذربایجان، روسیه و لتونی در خصوص حمل ونقل تركیبی از بندر عباس به ریگا و بالعكس توسط راه آهن ایران تهیه تا در جلسه چهارجانبه ای با حضور روسای راه آهن های روسیه – ایران – آذربایجان و لتونی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در مسكو مورد مذاكره قرار گرفته و نهایی شود.

وی افزود:همچنین طرفین از راه اندازی قطار آزمایشی بندرعباس – ریگا در آینده نزدیك استقبال كردند.

برچسب‌ها:

نظر شما