شناسهٔ خبر: 37159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

آزادسازی ۷۵ هکتار از اراضی دولتی در استان همدان

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی ۷۵ هکتار از اراضی ملی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه شامگاه پنجشنبه ۲۴ فروردین در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به مجموع اعتبارات اختصاص‌یافته به استان در سال ۹۵ اعلام کرد: مجموع اعتبارات ادارات و سازمان‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی در استان همدان در سال ۹۵، ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان با ۲۹ شهر و ۱۱۴۱ روستا یک میلیون و ۷۴۰ هزار جمعیت دارد که یک میلیون نفر جمعیت شهری است، بیان کرد: پنج هزار و ۱۱۴ کیلومترمربع راه‌های استانی است و ۲۶ کیلومتر تراکم در هر کیلومتر وجود دارد.

فرزانه با اشاره به اینکه در حوزه بنیاد مسکن تمامی روستاها دارای طرح هادی هستند، افزود: بانک مسکن افزون بر ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در عرضه و تقاضا پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن مهر از مجموع ۲۹ هزار مسکن، بیش از ۲۶ هزار واحد تکمیل شده و هزار و ۲۰۰ واحد آماده است و دو هزار واحد فاقد متقاضی بوده و مشکلاتی دارند.

فرزانه به ساماندهی ۷۰ نقطه پرحادثه در حوزه راهداری در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته در تصادفات کاهش ۴ درصدی و در میزان متوفیان کاهش ۹ درصدی داشته‌ایم.

وی به مجموع ۴۹۹.۵ کیلومتری بزرگراه‌ها تا پایان سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم مجموع بزرگراه‌ها به ۶۰۰ کیلومتر رسیده است.

فرزانه به شاغل بودن هشت هزار مهندس شاغل در سازمان نظام‌مهندسی اشاره و بیان کرد: مهندسان در حوزه آزمایشگاه‌های فنی و مهندسی ۸۵ درصد از پروژه‌های دولتی و غیردولتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی افزون بر ۲۰۵ کیلومتر راه جاده‌ای و روستایی در استان خواهیم داشت، عنوان کرد: پروژه‌هایی به ارزش افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان با اعتبارات دولتی در دست اقدام داریم.

فرزانه با تأکید بر تشکیل یگان حفاظت در سال ۹۵ در حفاظت از زمین، رفع تصرفات و جلوگیری از زمین‌خواری، عنوان کرد: با تلاش و کمک یگان حفاظت در حوزه دخل و تصرف اراضی ملی، ۱۵ هکتار عملکرد تا پایان سال ۹۱ بوده و در این دولت اقدام به آزادسازی ۷۵ هکتار از اراضی شده است.

نظر شما