شناسهٔ خبر: 37169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامرضا حیدری مطرح کرد:

برجام اقدام بزرگ دولت یازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ ضرورت همکاری دولت و دستگاه‌ها برای شناسایی مبادی ورودی قاچاق کالا

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق برجام که ترجمان رویکرد و تعامل سازنده با سایر کشورهای جهان است یکی از بزرگترین کارهای دولت در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا حیدری با اشاره به اینکه در دنیای امروز اقتصاد کشورها وابسته به هم و به صورت شبکه‌ای است اظهار کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند اقتصاد خود را تافته جدا بافته از سایر کشورها بداند و دولت تدبیر و امید از اولین روز کاری خود با علم به این موضوع و در سایه تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پای میز مذاکره نشست.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم توانست تحریم‌های ظالمانه‌ای که به دلیل برخی سطحی نگری و سهل انگاری‌های دولت گذشته اعمال شده بود را رفع کند افزود: برای تحقق اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی که تاکید بر کاهش واردات و افزایش صادرات دارد اولین کار این است بازارهای بین‌المللی هدف شناسایی شوند که در این راه دولت با دستیابی به برجام بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است.

به گزارش ایرنا، حیدری، دستاوردهای برجام از جمله رفع تحریم‌های ظالمانه و گشایش‌های اقتصادی که می‌تواند کمک شایانی به تحقق سیاست‌ها مقاومتی کند را بسیار مهم و سازنده برای کشور ارزیابی کرد و گفت: تمام مسئولان و دست اندرکاران باید در جهت پاسداری از نتایج برجام تلاش کنند.

وی به شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۶ مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال اشاره کرد و افزود: اولین برداشت هر انسان و کارشناس اقتصادی از تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغال و در پی آن تولید کالا و فروش محصول تولید شده در بازارهای داخل و خارج از کشور است.

حیدری در ادامه به پدیده قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا سد بزرگی در مقابل تولید ملی و اشتغال پایدار کشور محسوب می‌شود که در این راه باید دولت و دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند و مبادی ورودی ازجمله شناورهای ثبت نشده و اسکله های غیرمجاز را شناسایی و در جهت بستن آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای امنیت ملی باید مبادی غیر قانونی ورود کالاهای قاچاق را به رهبر معظم انقلاب گزارش دهد تا ایشان سایر دستگاه های کشور را نیز در این جهت بسیج کنند.

نظر شما