شناسهٔ خبر: 37178 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

کاهش ۸درصدی تلفات رانندگی برون‌شهری نوروزی نسبت به سال قبل/ اعلام آمادگی هلند در تسریع همکاری و ارائه خدمات به ایران/ بهره‌برداری بیش از ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در دولت یازدهم/ پیشرفت ۸۰ درصدی قطعه اول آزادراه تهران- شمال/ جابجایی حدود ۷ میلیون مسافر در طول تعطیلات نوروز

گزارش جاده اتصال فیروزکوه به قائم شهر با ساخت سه تونل، جزئیات زمان برگزاری و تاریخ اخذ کارت ورود به آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقلی، برنامه‌ریزی برای حذف سالانه ۳۱ نقطه حادثه‌خیز محورهای کشور با کمک خیرین از دیگر عناوین مهم حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حوزه جاده‌ای این وراتخانه در هفته‌ای که گذشت شاهد بازدیدها، ارایه گزارش‌ها و  برنامه‌ریزی‌هایی برای پیشبرد عملیات در سال جدید بود. اهم اخبار هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اتصال فیروزکوه به قائم شهر با ساخت سه تونل 

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بازدید و فتتاح بخش‌هایی از این پروژه در این زمینه گفت: امروز ۷۵ کیلومتر بزرگراه همراه ۴ دهانه تونل و ۴ تقاطع بین همسطح افتتاح می‌شود. وی افزود: یکی از بحث های اصلی ما در استان مازندران بحث اتصال محور فیروزکوه به قائم شهر بود که با اجرای ۳ دهانه تونل به طول ۱۵۷۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۲ میلیاردتومان توانستیم اتصال قائم شهر به فیروزکوه را به صورت یکپارچه انجام دهیم.

پیشرفت ۸۰ درصدی قطعه اول آزادراه تهران- شمال

خیرالله خادمی بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های راهسازی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به مازندران با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال سالها دچار رکود شده بود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این قطعه اول این محور تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری رسد و هم اکنون در ۱۳۱ جبهه بیش از سه هزار و ۴۵۰ نیرو مشغول فعالیت هستند و میزان پیشرفت از ۳۰ به ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه گذر از محورهای مواصلاتی شمال کشور در مواقع ترافیک به عنوان معضل بوده است اما با تدبیر دولت طرح ساماندهی محورهای شمال کشور تدوین و تصویب شد گفت: ساماندهی محورها اولویت بندی شده است و محور فیروزکوه به عنوان محور منتهی به مازندران در اولویت اول قرار گرفت و ۴۰ کیلومتر از محور تجهیز و احداث دو هزار متر تونل در دستور کار قرار گرفت.

بهره‌برداری بیش از ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در دولت یازدهم

سید حسین میرشفیع با اشاره به پروژههای ازادراهی بهره برداری شده در دولت یازدهم افزود: در روزهای پایانی سال گذشته ۳.۵ کیلومتر آزادراه بین رودبار و منجیل در مسیر قزوین - رشت به بهره برداری رسید که در زمان دولت یازدهم ساخته شده است.  بیش از ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در زمان دولت یازدهم به بهره برداری رسیده استوی با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای توسعه آزادراه های کشور یادآورشد: آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر نیز در زمان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک رفت.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این که در چشم انداز ۱۴۰۴ باید طول آزادراه های کشور باید به بیش از ۸ هزار کیلومتر افزایش یابد، گفت: هم اکنون طول آزادراه های کشور به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و دولت در تلاش است در راستای ارتقا ایمنی و تسهیل تردد در محورهای برون شهری کشور با برنامه ریزی های مناسب آن را به بیش از ۸ هزار کیلومتر افزایش دهد.

کاهش ۸درصدی تلفات رانندگی برون‌شهری نوروزی نسبت به سال قبل

رئیس پلیس راه راهور ناجا به آٖمار تلفات سر صحنه در نوروز ۹۶ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: تعداد تصادفا‌ت و تلفات رانندگی برون‌شهری در سال ۹۵ برابر با ۲۸۰ فقره و ۳۸۰ نفر بوده است که این آمار در نوروز ۹۶ برابر ۲۶۱ فقره و ۳۴۸ متوفی بوده است که بیانگر کاهش ۱۹ فقره‌ای معادل ۷ درصد و کاهش ۳۲ نفری معادل ۸ درصد در تلفات برون‌شهری است.

وی یادآور شد: در طرح نوروزی ۹۵ در بخش برون‌شهری ۸۴۳ هزار و ۴۸۹ مورد فقط بر حادثه‌سازان اعمال قانون صورت گرفت و این رقم در نوروز ۹۶ نزدیک به ۱۰۰ هزار و ۲۱۳ فقره یعنی حدود ۱۲ درصد افزایش یافت. همچنین در طرح نوروزی امسال  ۲۶۱ هزار و ۶۶۵ تخلف از سوی دوربین‌های جدید نصب شده در سال گذشته ثبت گردید که متعاقبا پیامک‌های تخلف آنها برای متخلف ارسال شد. ضمن اینکه در بخش درون‌شهری نیز تعداد برخورد با حادثه‌سازها ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جابجایی حدود ۷ میلیون مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای در طول تعطیلات نوروز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جابجایی ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۳۴ مسافر و انجام ۶۰۴ هزار و ۵۰۸ سفر از ابتدای طرح نوروزی در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فرودین ۹۶ با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر داد و گفت: طی همین مدت ۳۵ درصد سفرها با اتوبوس انجام گرفته و و ۶۱ درصد مسافران از این طریق جابجا شده‌اند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: از مجموع تردد‌های مرزی ۶۸۵ هزار و ۸۲۴ نفر معادل ۷۳ درصد از کل تردد‌ها را اتباع ایرانی و  ۲۴۹ هزار و ۶ نفر معادل ۲۷ درصد از مجموع ترددها‌ را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند.

اعلام آمادگی هلند در تسریع همکاری و ارائه خدمات به ایران در بخش جاده‌ای

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دیدار با مقامات ارشد وزارت زیرساخت هلند آمادگی ایران بر تدوین هرچه سریع‌تر موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو كشور را مطرح کرد و  مقام ارشد وزارت زیرساخت هلند با اعلام آمادگی كشور خود درزمینهٔ ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری، مدیریت راه‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از تدوین چارچوب همكاری فوق، استقبال كرد.

طرف هلندی با اعلام آمادگی كشور متبوع خود درزمینهٔ ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری، مدیریت راه‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند، از تدوین چارچوب همكاری فوق، استقبال كرد.

جزئیات زمان برگزاری و تاریخ اخذ کارت ورود به آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقلی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی کالا با بیان اینکه «آزمون بيست و سوم تاسيس شركت‌های حمل ونقل بين‌المللی كالا روز جمعه اول ارديبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود. گفت:كارت ورود به جلسه از روز ‌۲۸ الی ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ از تارنمای ثبت‌نام قابل دریافت است.

برنامه‌ریزی برای حذف سالانه ۳۱ نقطه حادثه‌خیز محورهای کشور با کمک خیرین

 ولی فهیمی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی انجمن خیرین شناسایی و تهیه فهرستی از نقاط حادثه‌خیز در شبكه راه‌های مواصلاتی موجود و حذف سالیانه حداكثر ۳۱ مورد آنهاست. همچنین درنظر داریم بر اساس درخواست‌ها و نیازهای اولویت‌دار سالانه حدود ۳۵۰ کیلومتر راه را در روستاها و مناطق محروم کشور بهسازی یا آسفالت کنیم و نیز با اولویت استان‌های کمتر توسعه یافته سالانه ۱۰ دستگاه پل فلزی را در نقاط صعب‌العبور روستاها احداث کنیم.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری افزود: ۵۰ پروژه راهسازی را در روستاها و مناطق محروم در اولویت اجرا قرار داده‌ایم که برای آنها مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

نظر شما