شناسهٔ خبر: 37184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بالغ بر ۴۷۲ هکتار از اراضی استان مرکزی رفع تصرف شد

علی آقا زاده سرپرست اداره املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: با مجموع ۴۷۲ هکتار رفع تصرف از اراضی دولتی درچهار سال گذشته، این اداره کل درزمینه حفظ بیت المال پیشگام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مدیراملاک و حقوقی از پیشگام بودن این اداره کل در اکثر شاخص‌های این حوزه در بین ادارات کل استانی دردولت تدبیر و امیدخبر داد.

علی آقازاده در پایان جلسه ویژه برنامه‌ریزی آغاز به کارگروه‌ها و مدیریت‌های این اداره کل  که با حضورمجید شارقی، گفت: حوزه مدیریت املاک و حقوقی با توجه  به اینکه روزانه محل مراجعه ارباب رجوع در خصوص استعلامات و صدور اسناد دولتی مرتبط با تملک املاک و اراضی بوده و در خصوص مباحث مختلف حقوقی نیز وظایف خطیری را برعهده دارد از اهمیت ویژه ای از حیث خدمات رسانی به شهروندان و مردم شریف استان مرکزی  برخوردار است.

وی در خصوص اهم عملکرد این مدیریت در طول دولت تدبیر و امید افزود: در خصوص اسناد دریافتی به تعداد ۴۵ مورد به متراژ ۱۲۲۳/۲۶۸۳ هکتار در محدوده و حریم در سطح کل استان دریافت شده و در خصوص قراردادهای اجاره عرصه۲۳۵۰ مورد قرارداد  اجاره عرصه منعقد شده است. دراخذ اسناد تک برگی نیز با توجه به یکسان سازی اسناد دولتی از دفترچه‌ای به تک برگی تاکنون تعداد ۲۹۵۰ سند به اسناد تک برگی تبدیل شده است. درصورت‌ مجلس تفکیکی در سطح تعداد ۱۲۳۸ قطعه و در طبقات نیز ۱۶۰۰ واحد انجام شده است.

آقازاده  با اشاره به اقدامات این مدیریت در بخش امور حقوقی خاطرنشان کرد: در سه سال و نیم گذشته تعداد ۲۴۸ پرونده با موضوع اجرای آرای صادره له اداره کل  و همچنین  در خصوص طرح دعاوی و دفاع از پرونده‌های حقوقی‌، کیفری و اداری و در جریان تعداد ۷۵۰ پرونده طرح و به سرانجام رسیده است.

در همین راستا توسط اکیپ‌های  گشت حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر دراداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی بالغ بر ۴۷۲ هکتار از اراضی ملی این استان به ارزش تقریبی ۲۳۸ میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

نظر شما