شناسهٔ خبر: 37241 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

انتقال سه مجموعه آموزشی وزارت راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

جلسه سه مجموعه آموزشی وزارت راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتقل و علیرضا سلیمانی به‌عنوان نماینده رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا تصویب ساختار تشكیلاتی مجموعه مراكز آموزش، منصوب و تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط ‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور معاون وزير راه و شهرسازي نماينده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مجموعه آموزشی تازه انتقال يافته به اين سازمان معرفی شد.

 مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این مراسم با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری جهت انتقال سه مجموعه و آموزشكده وزارت راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: پیشنهاد تشكیلاتی كارشناسی و كاربردی این مراكز با مدیریت واحد و یكپارچه‌سازی فعالیت‌های آموزشی به سازمان امور اداری استخدامی ارائه‌شده و به‌زودی پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی سیاست این سازمان را با توجه به الحاق حوزه راهداری به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها، ارتقاء سطح علمی كاركنان با برگزاری دوره‌های آموزشی هم برای نیروی انسانی داخلی و هم برای نیروهای شرکت‌های پیمانكار همكار برشمرد و تصریح كرد: انتظار از این مجموعه كه به سازمان منتقل‌شده است اجرای برنامه‌های آموزشی تعریف‌شده در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. لذا در مرحله اول این مراكز به لحاظ آموزش و تجهیزات نیازمند بازسازی بوده و لازم است امكانات جدید آموزشی با توجه به فناوری‌های روز دنیا تهیه و تجهیز گردد و هم به لحاظ ساختمان و بنا نیز نیازمند بازسازی  اساسی است.

مهندس كشاورزیان تأكید نمود: نیازهای آموزشی سازمان تدوین شده است لذا آموزشكده شهید تفویضی و دو مجموعه آموزشی دیگر، طراحی و برنامه‌ریزی لازم را اتخاذ و با انتخاب و به‌كارگیری مدرسان موردنیاز این مأموریت را با بهره‌مندی از نرم‌افزارهای جدید و فنّاوری روزمره حتی نیازمندی‌های وزارت راه و شهرسازی را در صورت تمایل با همكاری و همراهی مؤسسات آموزشی بخش خصوصی فعال در صنعت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به انجام برسانند.

بر اساس این گزارش در ابتدای مراسم دكتر علی خاكساری رئیس آموزشكده شهید تفویضی طی گزارشی از روند دوره‌های آموزشی برگزارشده مرتبط با راهداری، نگهداری راه و حمل‌ونقل افزود: در سال 94 و 95 بیش از سی دوره آموزشی موردنیاز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد و آمادگی لازم برای ادامه این دوره‌ها وجود دارد.

وی استفاده از اساتید مجرب و زبده و آشنا به بخش راهداری و حمل‌ونقل را از مزیت‌های آموزشكده ذكر كرد و گفت: ظرفیت بسیار خوبی در این آموزشكده موجود است و تلاش برای استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود در دستور كار است.

این گزارش می‌افزاید علیرضا سلیمانی كه به‌عنوان نماینده رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا تصویب ساختار تشكیلاتی مجموعه مراكز آموزش، منصوب و تعیین شده‌اند طی سخنانی نقش آموزش در پیشبرد برنامه‌های سازمان با توجه به سوابق گذشته را بسیار بااهمیت دانسته و نیروهای انسانی سازمان را جز سرمایه‌های مهم و کلیدی برشمردند.

گفتنی است سلیمانی عضویت در هیئت عامل، معاون حمل‌ونقل و معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در سوابق خود پیش‌ازاین داشته است.

اضافهمی‌نماید مهندس كشاورزیان به‌اتفاق معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون برنامه‌ریزی و تنی چند از مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای كه در این مراسم حضور داشتند در بدو ورود به آموزشكده شهید تفویضی، از بخش‌های مختلف این مجموعه آموزشی بازدید نمودند

 

نظر شما