شناسهٔ خبر: 37250 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در اسفندماه ۹۵ صورت گرفت؛

رشد ۱۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های ایران

فرودگاه مسافر در اسفندماه تعداد ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۵۹۲ مسافر در فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شد. درحالی‌که در زمان مشابه سال ۹۴ تعداد ۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۶۳۸ مسافر در فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شدند. بنابراین، در اسفندماه ۹۵ رشد ۱۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن برای فرودگاه‌های ایران رقم خورد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، جدیدترین آمار اعزام پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما را در کل فرودگاههای کشور منتشر کرد.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی در اسفندماه سال ۹۵ ، مجموع ۳۵ هزار و ۲۶۴ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های ایران صورت گرفت که به وسیله آن‌ها ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۵۹۲ مسافر اعزام و پذیرش و ۴۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. در حالی که در اسفندماه ۹۴ تعداد ۳۱ هزار و ۳۵۳ پرواز انجام شد که از طریق آن‌ها ۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۶۳۸ مسافر اعزام و پذیرش و ۳۷ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۶۹۱ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

در واقع بر اساس این آمار در اسفندماه سال ۹۵ رشد ۱۲ درصدی در نشست و برخاست پروازها، رشد ۱۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۴ درصدی ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۴ به ثبت رسید.

در آخرین ماه سال ۹۵ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در کل پروازها رتبه نخست را کسب کرد و میزبان ۱۱ هزار و ۵۶۵ پرواز، یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۵۵۳ مسافر و ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۰۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز در رتبه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه در برقراری کل پروازها قرار گرفت. این فرودگاه در اسفندماه پذیرای ۵ هزار و ۲۵۹ پرواز، ۷۴۲ هزار ۴۸۹ مسافر و ۶ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۹۰ کیلوگرم بار بود.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در این مدت ۶۳۴ هزار و ۶۵۵ مسافر و ۱۱ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم بار را با ۴ هزار و ۴۶۶ پرواز را میزبانی کرده است.

در اسفندماه سال ۹۵ تعداد ۲۸ هزار و ۶۷۲ پرواز داخلی در فرودگاه‌های ایران برقرار شده است که به وسیله آن‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۱۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۴۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. بنابراین، در اسفندماه سال۹۵ رشد ۱۳ درصدی در نشست و برخاست پروازهای داخلی، رشد ۲۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۳ درصدی در ارسال و پست بار محقق شد.

بنابراین در بخش پروازهای داخلی٬ فرودگاه مهرآباد میزبان ۱۱ هزار و ۵۶۵ پرواز، یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۵۵۳ مسافر و ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۰۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. در این ایام در فرودگاه مشهد ۴ هزار و ۴۵۵ پرواز داخلی انجام شد و ۶۳۹ هزار و ۳۴۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه شیراز نیز با استقبال از ۲ هزار و ۳۷۲ پرواز، ۲۴۳ هزار و ۲۳۰ مسافر و ۱ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۳۶ کیلوگرم بار در سومین پله فرودگاه‌های پرترافیک پروازهای داخلی قرار گرفت.

در اسفندماه سال ۹۵ تعداد ۶ هزار و ۵۹۲ پرواز خارجی در فرودگاه‌های ایران صورت گرفت که از طریق آن‌ها ۹۱۴ هزار و ۶۸۲ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۸۸۷ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

بر اساس این آمار در اسفندماه سال ۹۵ رشد ۸ درصدی در نشست و برخاست پرواز و اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۳ درصدی در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رقم خورد.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۰۳ مسافر با ۴ هزار و ۳۶۹ پرواز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش شدند.

همچنین ۱۱ میلیون و ۸۱۰  هزار و ۲۳ کیلوگرم بار در ایام ارسال و پست شد تا این فرودگاه در صدر فرودگاه‌های پرترافیک بین‌المللی ایران قرار گیرد.

همچنین فرودگاه مشهد از ۸۰۴ پرواز خارجی و ‌۱۰۳ هزار و ۱۴۸ مسافر استقبال کرد و دروازه ارسال و پست یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۸۰ کیلوگرم بار شد.

فرودگاه اصفهان نیز با ۳۸۲ پرواز توانست موفق به اعزام و پذیرش ۴۸ هزار و ۵۰۵ مسافر و ارسال و پست ۷۶۹ هزار و ۹۰۷ کیلوگرم بار شود و رتبه سومین فرودگاه پرترافیک پروازهای بین‌المللی را کسب کند.‌

نظر شما