شناسهٔ خبر: 37270 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در اخطاریه هواشناسی اعلام شد:

احتمال وقوع طوفان تندری در ۱۲ استان کشور/ ضرورت تخلیه آبراه‌ها و کانال‌ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب

وزش باد طبق اخطاریه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کل کشور احتمال وقوع بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) طی امروز در ۱۲ استان کشور وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان‌های غربی کشور  است.

 همچنین تصاویر رادار هواشناسی و  گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی بیانگر بارش باران  در برخی استان‌های غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه‌های جنوبی البرز در استان قزوین است.

امروز (شنبه) انتظار می‌رود با تداوم جریان‌های گرم ومرطوب و گذر  ناوه تراز میانی سبب بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان، غرب مازندران  و دامنه‌های البرز در استان‌های  قزوین، البرز و تهران شود.

لازم به ذکر است مهمترین مخاطره این گونه سامانه‌های همرفتی بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) است که می‌تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

بنابراین توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت،  از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره‌های مناطق کوهستانی خودداری شود.

 همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه‌ها و کانال‌ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می‌شود./

نظر شما