شناسهٔ خبر: 37288 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

به دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

اعزام گروه ویژه وزارت راه و شهرسازی به مناطق سیل‌زده/ ارائه گزارش آخرین وضعیت خرابی‌های سیل اخیر به آخوندی

گروه ویژه گروه ویژه وزارت راه و شهرسازی متشکل از رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل‌جاده‌ای، معاون ساخت توسعه آزادراه‌ها و مشاور راه روستایی وزیر راه و شهرسازی و معاون راهداری سازمان راهداری به همراه چند تن دیگر از مدیران مربوطه به دستور وزیر راه و شهرسازی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و ماموریت خود را از صبح امروز آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به دستور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گروه ویژه بررسی آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از سیل به زیربناهای حمل‌ونقل استان‌‌های شمال غرب کشور، متشکل از داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها و مشاور وزیر راه وشهرسازی در حوزه راه روستایی، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و محمود محسن زاده مديركل دفتر برنامه‌ريزی و نظارت بر توسعه راه روستایی و مشاركت مردمی و نماینده دفتر مدیریت بحران شب گذشته اعزام منطقه شد.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید گروه ویژه اعزامی وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده در شمال غرب کشور اظهار داشت: طبق برنامه قرار است از صبح امروز همراه سایر اعضای گروه از مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی واقع در شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر و در آذربایجان غربی واقع در شهرستان‌های میاندوآب، اشنویه، سیلوانه به ارومیه به منظور بررسی میزان خسارات وارده به زیربناهای حمل‌ونقلی مانند ابنیه‌ فنی و جاده‌ها بازدید کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در آذربایجان شرقی تمام راه‌های روستایی به غیر از راه‌روستایی هشترود باز است و همچنین در استان آذربایجان غربی نیز اگرچه ارتباط برخی مناطق در حال حاضر قطع شده است اما ارتباط از مسیر‌های جایگزین برای دسترسی مردم و نیروهای امدادی برقرار شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی خاطرنشان کرد: طبق برآورد اولیه 7 میلیارد تومان به زیربناهای حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی خسارت وارد شده که نظر نهایی بعد از جمع بندی گزارش بازرسی مشخص و از سوی ستاد مدیریت بحران اعلام خواهد شد.

گفتنی است، طبق اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در روز گذشته  به دلیل شدت بارش از ساعت ۲۲ روز گذشته تا ساعت ۳ صبح امروز به دلیل احتمال تخریب پل اصلی عجب‌شیر بر اثر طغیان رودخانه مسیر عجب‌شیر به آذرشهر را مسدود کردیم و رانندگان از مسیر جایگزین استفاده کردند. همچنین در محورهای روستایی تعدادی از مسیرها دچار آسیب ۵۰ تا ۶۰ درصدی شدند و قسمتی از روستایی به نام چنار در شهرستان عجب‌شیر را که در دره واقع است، آب برد که در همان ساعات اولیه راه این روستا را برای انتقال نیروهای هلال احمر باز کردیم.

باقر‌جوان همچنین اعلام کرده بود؛ هفت دهنه پل کوچک در محورهای استان بر اثر سیل اخیر تخریب شده و هنوز در مرحله برآورد خسارات این سیل هستیم.

نظر شما