شناسهٔ خبر: 37306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌شرقی برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی

اسماعیل جبارزاده جلسه مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی عصر دیروز با حضور کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در راه‌های روستایی، اسماعیل جبارزاده استاندار، توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضاء در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، جلسه مدیریت بحران استان عصر روز شنبه با حضور کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در راه‌های روستایی، اسماعیل جبارزاده استاندار، توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضاء در محل استانداری برگزار شد.

بنابر این گزارش استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تماس تلفنی دکتر روحانی با وی درباره وقوع سیل در استان گفت: رئیس‌جمهوری علاوه بر اعزام نماینده هیات دولت به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده و سیل‌زدگان، برای جبران خسارات و اصلاح خرابی‌هایی که در اثر این حادثه به وجود آمده دستورات اکیدی را صادر کردند.

وی افزود: بارندگی روز گذشته با حجم بالایی در استان اتفاق افتاد و بر اساس پیش‌بینی به‌موقع اداره کل هواشناسی استان آمادگی لازم در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای مختلف انجام گرفته بود.

وی ادامه داد: اگر پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی در ۴۸ ساعت گذشته به مسئولان اطلاع داده نمی‌شد میزان تلفات بیش از آن چیزی بود که امروز اتفاق افتاد.

جبارزاده اظهار کرد: لازم میدانم از یکایک مدیران استان که در طول ۲۴ ساعت گذشته به نحو احسن مدیریت بحران کردند، تشکر و قدردانی کنم.

پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید از همه عزیزان دست‌اندرکار به دلیل تلاش‌های جانانه‌شان تشکر کرد، گفت: معتقدم می‌شد با محاسبه خطرات را به صفر رساند.

وی با تأکید بر اینکه باید در ساخت جاده‌ها دقت کرد، افزود: این بارندگی بسیاری از جاده‌ها را تخریب کرده و آب‌گرفتگی ایجاد شده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث پل، جاده و سیستم مونیتور ضروری است که اقدامات لازم جهت ارتقا وضعیت انجام گیرد تا در مواجه با بلایای این چنینی خسارت کمتری داشته باشیم.

همچنین توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی ضمن ارائه گزارشی اظهار کرد: با توجه به خسارات وارده به راه‌های اصلی و روستایی شهرستان‌های سیل‌زده، همکاران در حال برآورد خسارات وارده می‌باشند تا در اسرع وقت به وزارت متبوعه و استانداری ارائه گردد.

به گفته اخلاقی معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روز یکشنبه از مناطق سیل‌زده بازدید خواهند کرد.

نظر شما