شناسهٔ خبر: 3740 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آغاز احداث قطار برقی تهران-مشهد از فروردین ۹۴

قطار سریع‌السیر مجری طرح برقی‌سازی خط تهران – مشهد با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه زمان سیر قطارها ۵ ساعت کاهش می‌یابد، گفت: البته امکان جابه‌جایی ۳۵ میلیون مسافر و ۱۰ میلیون تن بار در سال نیز فراهم می‌شود.

قاسم ساکتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره قطار برقی تهران - مشهد گفت: قرارداد احداث این خط برقی منعقد و مجوزهای آن گرفته شده است و با دریافت اعتبار فاز نخست فاینانس پروژه، مراحل اجرایی احداث قطار برقی تهران – مشهد آغاز می‌شود. بر اساس قرارداد، این پروژه ۴۲ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد و با توافق‌هایی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود اعتبار فاز نخست فاینانس تا پایان امسال پرداخت و کار اجرایی آن از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ شروع ‌شود.

مجری طرح برقی‌سازی خط تهران – مشهد در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: با احداث و راه‌اندازی قطار برقی تهران – مشهد زمان سیر قطارها ۵ ساعت کاهش می‌یابد و امکان جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن بار در سال فراهم می‌شود. همچنین ۳۵ میلیون مسافر ریلی در سال محور تهران – مشهد را ۶ ساعته طی می‌کنند. در واقع لوکوموتیوهای برقی زمان سیر قطارها را کاهش می‌دهند.

مدیر دفتر بررسی خطوط شرکت راه‌آهن یادآور شد: ۲ پروژه تراک‌بندی و ATC در محور تهران – مشهد نیز آغاز شده است که ظرفیت ریلی را افزایش می‌دهد، البته قبل از راه‌اندازی قطار برقی این دو پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. اکنون پروژه ATC تمام شده و پروژه تراک‌بندی هم در مراحل پایانی قرار دارد./

نظر شما