شناسهٔ خبر: 37405 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پرهیزکار اعلام کرد:

عملکرد چشمگیر سازمان هواشناسی با وجود تنگناهای مالی در کشور/ هواشناسی هشدار لازم برای وقوع سیل در مناطق غربی کشور را داده بود

داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به امکانات اندکی که در اختیار این سازمان در مقایسه با بسیاری کشورهای دیگر قرار دارد، گفت: هواشناسی ایران در چنین شرایطی معجزه می‌کند که بیشتر پیش‌بینی‌های آن به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا داود پرهیزکار روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بیشتر کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه هواشناسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور آمریکا سالانه بالغ بر چهار میلیارد دلار در بخش هواشناسی هزینه می‌کند، افزود: این هزینه در کشور چین به سه میلیارد دلار و در ژاپن به ۷۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

پرهیزکار ادامه داد: در حالی شاهد این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در چنین کشورهایی هستیم که اعتبار سالانه سازمان هواشناسی ایران تنها به ۳۰ میلیون دلار می‌رسد.

رئیس سازمان هواشناسی ایران تصریح کرد: با این وجود و با وجود تنگاهای مالی، امکانات ضعیف و نیروی کارشناسی اندک همکاران ما در استان‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده و شاهدیم حوادث مختلف جوی را به خوبی پیش بینی و اخطاریه‌های لازم را به موقع صادر می‌کنند.

وی گفت: نمونه اخیر آن سیلاب اخیر در استان‌های واقع در غرب و شمال غربی کشور بود که دو سه روز قبل از وقوع اخطارهای لازم داده شد اما متاسفانه آن‌گونه که باید توجه نشد و شاهد حوادث تلخی بودیم.

پرهیزکار یادآوری کرد: در عین حال عملکرد بسیار خوب هواشناسی طی چند سال اخیر باعث شد تا اعتماد مردم نسبت به این سازمان افزایش یابد به گونه‌ای که حجم مراجعه به سایت سازمان در سال ۹۵ حدود چهار برابر نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی ۱۰۰ درصدی امکان پذیر نیست، یادآوری کرد: با این حال پیش‌بینی‌های همکاران ما در بخش‌های مختلف بسیار نزدیک به واقعیت است و باید از تک تک آن‌ها قدردانی کرد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های شاهرخ پارسا مدیرکل سابق هواشناسی استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد تا محمد خسروی مدیر جدید بتواند خدمات خوب و مطلوبی را به مردم این استان ارائه کند./

نظر شما