شناسهٔ خبر: 37434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی سیل اخیر و کمک به آسیب‌دیدگان:

روحانی و آخوندی وارد استان آذربایجان شرقی شدند/ دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان سیل تلاش می‌کند

بازدید لحظاتی پیش رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و به منظور بازدید وتصمیم‌گیری مناطق سیل‌زده و میزان خسارت‌های وارده، وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی لحظاتی حسن روحانی رئیس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید مناطق سیل‌زده و تصمیم‌گیری در خصوص تامین منابع مورد نیاز و اقدامات لازم وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شدند.

همچنین قرار است از روستای چنار واقع در شهرستان عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی كه در زمان وقوع سیل اخیر متحمل خسارت‌های جانی و مالی زیادی شد نیز بازدید و تصمیمات لازم را اتخاذ كنند.

گفتنی است در این سفر بازدید از پل ۹ دهنه ۱۴ متری غله‌زار واقع در بزرگراه آذرشهر به سمت عجب‌شیر خواهند كرد.

رئیس جمهوری در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران افزود: از همان لحظات آغاز این حادثه ناگوار، ضمن پیگیری اقدام های انجام شده از طریق استاندار و فرستادن وزیر نیرو به منطقه، در دولت نیز بررسی‌ها و اقدام های خوبی برای کمک به مردم این استان انجام شد.

وی اظهار کرد: در کنار رحمت‌های الهی باران، عده‌ای از مردم گرفتار سیل و خسارات جانی و مالی شدند که ضرورت داشت برای بررسی، انجام اقدام ها و کارهای تکمیلی به منظور رفع مشکلات کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره، به این استان سفر کنیم.

رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: روز گذشته اعتبارهای لازم برای استان‌های سیل زده کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل توسط خزانه تخصیص داده شد.

روحانی ادامه داد: سفر به دیار مردم دلاور آذربایجان بویژه در ماه پربرکت رجب، فرصت مغتنمی است.

رئیس‌ جمهوری روز چهارشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌ زدگان آذربایجان شرقی و افتتاح چندین طرح و پروژه استانی، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار و جمعی از مقام های ارشد محلی وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد.

بارش باران سیل آسا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان شرقی شد.

سیل علاوه بر ایجاد خسارت های مالی در شهرهای مختلف استان، در شهرستان های آذرشهر و عجب شیر موجب مفقودی ۴۲ نفر شد که تاکنون پیکرهای ۳۷ نفر پیدا شده است.

نظر شما