شناسهٔ خبر: 37528 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام راه آهن مطرح كرد:

افزايش شاخص حمل بار و مسافر در جهت تحقق شعار سال۹۶

احمد خدایی قائم مقام راه آهن عنوان كرد: امسال در جهت تحقق شعار اقتصادمقاومتي بايستي شاخص بار و مسافر را افزايش و ترانزيت و ازتباطات منطقه اي خود را بيش از پيش افزايش دهيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران، احمد خدايي قائم مقام شركت راه آهن در اولين جلسه شوراي هماهنگي مديران راه آهن در سال ۹۶، با بيان اينكه نگاه مجموعه ريلي به موضوع مهم بهره وري بيش از گذشته است، گفت : امروز مديران راه آهن چه در ستاد و چه در منطقه به مساله بهره وري و ارتقا آن واقفند و آن را در برنامه هاي خود عملياتي كرده و به نتايج مثبتي هم رسيده اند.
وي افزود: يكي از نكات اصلي كه مديران راه آهن بايد به آن توجه و در دستور كارها و برنامه هاي خود قرار دهند، كاهش هزينه ها و كسب درآمدهاي بالا در حوزه هاي مختلف است.

خدايي تصريح كرد: متاسفانه در سال هاي گذشته در بخش ريلي ما شاهد نمودار پايين بهره وري بوده ايم اما امروز با اجراي برنامه هاي استراتژيك در بخش بار و ديگر بخش ها توانسته ايم حركت خوبي داشته باشيم.

قائم مقام راه آهن عنوان كرد: امسال در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتي بايستي شاخص بار و مسافر را افزايش و ترانزيت و ازتباطات منطقه اي خود را بيش از پيش افزايش دهيم.

وي گفت: امروز حوزه زير بنايي راه آهن يكي از مهمترين بخش ها براي افزايش شاخص بهره وري به شمار مي آيد كه براي ارتقاي آن بايد تلاش بيشتري نسبت به ديگر بخش ها داشته باشد.

خدايي بر جذب بار بيشتر و اولويت جذب بار نسبت به ديگر فعاليت هاي ريلي تاكيد كرد و گفت: امروز تمام اهداف پيش بيني شده راه آهن ، نگاه خاص و ويژه به جذب باز است و حوزه بازرگاني و مناطقي كه با حوزه بازرگاني سرو كار بيشتري دارند، بايد تنها به جذب بار بيشتر و رسيدن به حمل ۶۲ ميليون تن در سال جاري و ارتقاي سهم حمل بار از مجموع جابجايي بار در كشور فكر كنند.

وي بر تغيير ديد و نگاه مديران براي ارتقاي سطح كيفي و كمي خدمات تاكيد كرد و افزود: ما بايد شاهد حركت قطارها در طول ۲۴ ساعت باشيم و خللي در حركت آنان صورت نگيرد.

قائم مقام راه آهن ادامه داد: بهره وري را از ساختار شركت آغاز و روي بارهاي خرد كه مختص مناطق است تمركز بيشتري داشته باشيم.

وي افزود: ايجاد نظم در سيستم يك اصل است و از خطاهاي هر چند كوچك نبايد به راحتي گذشت كنيم بلكه آن را بررسي و در جهت بهبود شرايط بكوشيم.
وي بر بازنگري برنامه هاي ستادي و عملياتي در هر ماه تاكيد و مناطق را موظف كرد تا به صورت ماهانه گزارش هاي عملياتي خود را براي ستاد انتقال دهند.
خدايي در پايان گفت: براي توسعه كسب و كار انديشه و اتاق فكر اقدامات و برنامه هاي توسعه اي خود را رونق دهيم.

نظر شما