شناسهٔ خبر: 37573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان در استان اصفهان

افتتاح در آئین کلنگ‌زنی احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان به سمت خمین این محور یکی از اولویت‌های راهسازی جهت تسهیل در ارتباط بین شهرستانی و به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عملیات اجرایی احداث باند دوم دامنه- خوانسار – گلپایگان – خمین به طول ۳۴ کیلومتر شامل احداث باند دوم دامنه- خوانسار به طول ۲۳ کیلومتر، احداث کمربندی وانشان به طول ۳ کیلومتر، احداث کمربندی سعیدآباد به طول ۶ کیلومتر و احداث محور درب امام‌زاده به طول ۲ کیلومتر با ۴۰ دستگاه ابنیه فنی آغاز شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه آئین کلنگ‌زنی این پروژه که با حضور علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین محلی و شهرستانی انجام شد، گفت: یکی از پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان پروژه دامنه- خوانسار – گلپایگان به سمت خمین بوده که از سال ۹۳ شروع و تاکنون بخش‌هایی از محور عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده و بخش‌های باقیمانده آن که شامل ۱۰ کیلومتر در شهرستان گلپایگان، ۵ کیلومتر در شهرستان فریدن و ۱۹ کیلومتر در شهرستان خوانسار است با اعتبار پیش‌بینی شده به میزان ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به موازات این محور پروژه‌های جانبی دیگری از جمله احداث میدان بیضی شکل در روستای ملازجان و ایجاد ارتباط عرضی روستای دوشخراط بین دو طرف محور به منظور عبور عرضی است که میدان ملازجان در صورت انتقال و جابجایی تیرهای برق موجود در محور در راستای محور سعیدآباد به سمت گوگد انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و جلوگیری از تصادفات منجر به فوت را از جمله دلایل مهم احداث باند دوم در این محور عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم در این دو شهرستان تلاش می‌شود تا با توجه به توانمندی پیمانکار این پروژه، بخش عمده‌ای از این عملیات تا پایان شهریورماه سال جاری انجام و کل پروژه تا کمتر از ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.

بختیار نماینده مردم شهرستان خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه، موضوع راه است که به منظور توسعه شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان و خروج این دو شهرستان از بن‌بست احداث این محور یکی از اولویت‌هاست.

وی اظهار کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های نیمه‌تمامی بوده که با اعتبارات تخصیص داده شده به آن و با همت اداره کل راه و شهرسازی، امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما