شناسهٔ خبر: 37586 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بدیعی فرد:

آخوندی خواستار تسریع ساخت ترمینال خارجی فرودگاه شیراز شد

فرودگاه شیراز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید سرزده از فرودگاه شیراز، خواستار تسریع در اتمام ساخت ترمینال خارجی این فرودگاه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا بدیعیفرد مدیرکل فرودگاه شیراز گفت: آقای وزیر در یک دیدار غیر رسمی و از پیش تعیین نشده در زمان بازگشت از سفر استانی خود به تهران به طور سرزده از پروژه ساخت ترمینال خارجی این فرودگاه بازدید کرد و ما نیز به ایشان گزارشی از روند پیشرفت پروژه و اعتبار و غیره ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه آخوندی پس از شنیدن گزارش خواستار تسریع در امر ساخت این ترمینال شده است، افزود: این ترمینال در مساحتی ۲۱ هزار مترمربعی در حال ساخت است و در حدود ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاکنون ۳۰ میلیارد آن را شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پرداخته است و با توجه به مجوزی که از دولت برای جذب سرمایهگذار گرفته است قرار است باقی مبلغ توسط خود پیمانکار تقبل شود.

روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نوشت: این ترمینال در قالب قرارداد BLT، که در آن اجاره ترمینال به شرط تملیک انجام میشود و سرمایهگذار اقساط آن را با بهره از شرکت دریافت می کند، ساخته میشود و در اختیار فرودگاه قرار خواهد گرفت.

نظر شما