شناسهٔ خبر: 37590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد:

ترانزیت بیش از ۵۴۶ هزار تن کالا از استان گیلان در سال گذشته

کامیون‌ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در نشست کارگروه ترانزیت گفت: در سال گذشته ۵۴۵ هزار و ۸۲۰ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۲۴۸ تن از مرز آستارا و ۱۱۵ هزار و ۵۷۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک کار گفت: طی این مدت ۱۶۹ هزار و ۷۶۱ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۳۷۶ هزار و ۵۹ تن کالای ترانزیتی از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان ۴۸ درصد کاهش و در ترانزیت خروجی از استان شاهد رشد ۶۰ درصدی هستیم.

وی در ادامه انواع لاستیک و تخته و شکر را عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده ذکر کرد.

وی سپس بیان کرد: در این مدت ۲۱۰ هزار و ۷۴۵ تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای وارد کشور گردیده که تماماً از مرز آستارا بوده و نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است. عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا سال گذشته نیز انواع تخته، سبوس و خوراک طیور بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۵۰۴ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است، میوه و تره‌بار، انواع کاشی و پلی‌اتیلن نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سال گذشته بودند.

نازک‌کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۱۸۱ دستگاه کامیون و ۲ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: ۲۸ هزار و ۵۰۹ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۳۶ هزار و ۸۵۶ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده‌اند. همچنین طی این مدت ۳۹۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۴۲۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به میانگین تردد روزانه ۲ هزار و ۲۶۵ نفر مسافر از مرز آستارا به تشریح وضعیت تردد سال گذشته مسافر از این مرز پرداخته، گفت: در سال گذشته حدود ۸۱۵ هزار و ۵۴۸ نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده‌اند که از این تعداد ۴۱۱ هزار و ۵۰۲ نفر مسافر وارد و ۴۰۴ هزار و ۴۶ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده‌اند.

شایان ذکر است ۲ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و ۶۰ نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

نظر شما