شناسهٔ خبر: 37617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر:

طرح شکوفایی شهری راهکاری مناسب برای توسعه جهانی شهرهای مختلف است

پوستر معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر گفت: سازمان اسکان بشر با طرح شکوفایی شهری راهکاری مناسب برای توسعه جهانی شهرهای مختلف جهان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، دکتر مارکو کامیار امروز یکشنبه در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۲۰۰۸ در ایالات‌متحده بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بحرانی بدون خانه بودند و این رکود تمام کشورها را تحت تأثیر قرار داد.

کامیار گفت: ما با دولت‌ها و شهرها جهت حمایت از شهرسازی و مرکز اسکان بشر سرو کار داریم و همچنین ما با ۴ موضوع جوانان، جنسیت، تغییرات اقلیمی و حقوق بشر به فعالیت ویژه در حوزه شهری می‌پردازیم.

وی بیان کرد: باید بگویم که برنامه‌های ما در شهرداری‌ها و هدف آن استفاده از جوانان است تا بتوانیم از توانایی‌های آنان برای استفاده و توسعه اشتغال استفاده کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر بیان کرد: این که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا با آن‌ها به سعادت و پیشرفت برسیم که اکنون در شهرهای کشورهای مختلف در حال اجراست که در سال گذشته در قزوین اجرایی شده است.

مارکو کامیار بیان کرد: این برنامه راهکارها و طرح‌هایی برای شکوفایی و سعادت شهری ارائه می‌کند.

وی افزود: راهکارهای افزایش درآمدهای شهری به شکلی ویژه در این طرح در نظر گرفته شده است و برای شهرداران نیز طرح‌هایی برای رسیدن به این رویه مالی ارائه شده است و امکان جهانی‌ای برای شهرداران محلی فراهم می‌کنیم تا بتوانند به رشد و شکوفایی برسند.

معاون اقتصاد شهری سازمان ملل پیشنهاد داد تا دبیرخانه‌ای برای اجرای برنامه‌های پیشرفت و توسعه شهری در ایران تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت‌های موجود برای مجمع اجلاس شهرهای جهانی که تحت نظارت سازمان ملل استفاده کرد.

نظر شما