شناسهٔ خبر: 37622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

برای گام برداشتن در توسعه و احیای معماری ایرانی و اسلامی تلاش کنیم

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به مناسبت سوم اردیبهشت و روز معمار گفت: باید همه ما مهندسان و معماران در جهت توسعه و احیا معماری ایرانی و سلامی گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علیرضا مصطفی‌زاده بورا افزود: در حوزه معماری اسلامی چه خود ما و چه مردم که به معماری فعلی نگاه می‌کنیم به اذعان همگی دچار یک احساس غریب و به شکل عامه، همگان می‌گویند که ما دچار معماری غربی – یعنی غرق در معماری مدرن شده‌ایم به مناسبت همین روز ما از همه معماران می‌خواهیم که یک نیم نگاهی به معماری اسلامی بیندازند.

وی به معماران عزیز اشاره کرد و افزود: معماران ما باید اولویت اصلی کارشان نیم نگاهی به بحث معماری ایرانی اسلامی باشد و بتوانند سبک تلفیقی را در نظر بگیرند و در احیای معماری ایرانی اسلامی کاری کنند.

مصطفی‌زاده بیان کرد: ما از ۷ هزار سال پیش دارای  سبک معماری خاصی هستیم و دارای دوره معماری اسلامی هستیم و اساساً دارای نظریه معماری اسلامی هستیم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا اصول این سبک را به کار ببندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان ضمن تبریک سوم اردیبهشت روز معمار تصریح کرد: شما مهندسان و معماران باید دو نکته را در کارهای خود لحاظ کنید یکی بحث فرم‌های امروزی یعنی فرم‌های معماری اسلامی را لحاظ کنید و دوم استفاده از مصالح و متریال‌های که بومی است.

نظر شما