شناسهٔ خبر: 37629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تاکید کرد

ضرورت توسعه و احیای معماری ایرانی و اسلامی دراستان‌ها

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به مناسبت سوم اردیبهشت و روز معمار گفت: باید همه ما مهندسان و معماران در جهت توسعه و احیای معماری ایرانی و اسلامی گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی علیرضا مصطفی زاده بورا با بیان این مطلب عنوان کرد: در حوزه معماری اسلامی چه خود ما و چه مردم  که به معماری فعلی نگاه می‌کنیم دچار یک احساس غریب هستیم و ما دچار معماری غربی یعنی غرق در معماری مدرن شده‌ایم که به مناسبت همین روز  از همه معماران می‌خواهم که یک نیم نگاهی به معماری اسلامی بیندازند.

وی افزود: معماران ما باید اولویت اصلی کارشان نیم نگاهی به بحث معماری ایرانی اسلامی باشد و بتوانند سبک تلفیقی را در نظر بگیرند و در احیای معماری ایرانی اسلامی فعالیت کنند.

مصطفی زاده بیان کرد: ما از ۷۰۰۰ سال پیش دارای  سبک معماری خاصی و دارای دوره معماری اسلامی و اساسا نظریه معماری اسلامی هستیم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا اصول این سبک را به کار ببندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان ضمن تبریک سوم اردیبهشت روز معمار تصریح کرد: شما مهندسان و معماران باید دو نکته را در کارهای خود لحاظ کنید که یکی استفاده از شیوه معماری اسلامی و دوم استفاده از مصالح و متریال‌های بومی است.

 

 

 

نظر شما