شناسهٔ خبر: 37662 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقای سطح مهارت شاغلین حوزه حمل ونقل جاده‌ای انجام شد:

عقد تفاهم‌نامه همكاری بین سازمان فنی ‌حرفه‌ای كشور و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همكاری آموزشی به منظور ارتقای سطح مهارت شاغلان حوزه حمل ونقل جاده‌ای میان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای كشور و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای منعقد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز دوشنبه (۴ اردیبهشت) تفاهم‌نامه همكاری آموزشی میان محمدامین سازگارنژاد رئیس سازمان فنی حرفه‌ای كشور و داود كشاوریان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در ساختمان سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای منعقد شد.

گفتنی است با عنایت به اینكه حمل ونقل جاده‌ای بیش از ۹۰ درصد جابه جایی بار و مسافر را در كشور تشكیل می‌دهد و شاغلان این بخش رسالت انجام این مهم را بر عهده دارند ارائه آموزش‌های لازم از طریق سازمان متولی آموزش‌های مهارتی و تخصصی با ارائه گواهی‌نامه‌های معتبر می‌تواند گامی موثر در افزایش ایمنی سفر، سهولت جابه جایی و افزایش بهره‌‌وری حمل ونقل باشد.

طبق گفته مدیركل دفتر ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در این جلسه امضای این تفاهم‌نامه از ۳ جنبه تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای سطح مهارت كاركنان بخش حمل ونقل جاده‌ای و افزایش بهره‌وری در بخش دارد كه شامل مهارت محور آموزش در فنی و حرفه‌ای، عمق نفوذ آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مراكز و شهرستان‌ها، اعتبار بین‌المللی گواهی‌نامه صادره از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای و تاثیر آن بر كار رانندگان حمل ونقل بین‌المللی و ترانزیت است.

هدایتی همچنین بیان داشت: در خصوص ارتقای سطح مهارت كاركنان حوزه حمل ونقل جاده‌ای دو اقدام مثبت صورت گرفت كه اولین مورد اقدام در جهت تنظیم تفاهم‌نامه میان دو سازمان مذكور بود و دوم اینكه آموزش مدیران فنی در كمتر از یك‌ماه آینده در مركز معاینه فنی خودروهای سنگین كرج وارد فاز اجرایی می‌شود.

نظر شما