شناسهٔ خبر: 37665 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:

تشریح سهم ۷ درصدی ناوگان عمومی در تلفات‌ رانندگی و دلایل آن/ رتبه اول تلفات رانندگی مربوط به خودروهای شخصی است

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم ناوگان عمومی در حمل‌ونقل جاده‌ای بیش از ۲۴ درصد است گفت: حدود ۷ درصد از تلفات رانندگی توسط ناوگان عمومی رخ می‌دهد که به دلیل میزان بالای پیمایش و تردد آن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  داود کشاورزیان در جلسه امضای تفاهم‌نامه آموزشی میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای اظهار داشت: از حدود ۱۶ هزار نفر تلفات رانندگی در کشور ۷ درصد مربوط به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بوده است که باید توجه داشت سهم ناوگان عمومی ما بیش از ۲۴ درصد ترددها را شامل می‌شود. از این رو علت سهم ۷ درصدی در تلفات رانندگی میزان بالای پیمایش و تردد ناوگان عمومی است.

وی ادامه داد: بخش اعظم تلفات رانندگی مربوط به خودروهای شخصی است که تحت کنترل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیستند که می‌تواند مورد توجه سازمان فنی و حرفه‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعریف دوره‌های آموزشی جهت ارتقای مهارت رانندگان قرار گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه صدور گواهی نامه در کشور بسیار سهل و آسان است گفت: سهم عظیمی از تلفات به افرادی بر می‌گردد که به راحتی می‌توانند گواهی‌نامه اخذ کنند اما رفتار رانندگی درستی ندارند. از این رو سازمان فنی و حرفه‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانند برای آموزش رانندگان با یکدیگر همکاری داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه آموزشی بین دو سازمان مذکور بیان داشت: یکی از مشکلات جدی در کشور بیکاری است که اگر به صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری نیز توجه کنیم  آن‌ها نیز به این مسئله تاکید دارند.

وی افزود: در حالی کشور با مشکل اشتغال روبرو است که هر سال حدود ۱۰۰ هزار نفر از افغانستان برای کاریابی به ایران مراجعه می‌کنند و کار هم به دست می‌آورند.

خبر تکمیل می‌شود....

نظر شما