شناسهٔ خبر: 37758 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

۶ ميليون و ۲۲۷هزار تن كالا از مرزهای زمينی كشور به ساير كشورها صادر شد

کامیون طی ۱۲ ماهه سال ۹۵، در مجموع یك میلیون و ۹۹۱هزار تن كالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و ۶میلیون و ۲۲۷ هزار تن كالا از مرزهای كشور صادر شده است، كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات از مرزهای جاده ای ۳۰درصد افزایش و میزان صادرات۶درصد كاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: از میان مرزهای جاده‌ای كشور، مرز بازرگان با سهم ۶۴ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات كالا به كشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه  با ۱۱و ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملكرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات كالا از كشور نشان می‌دهد درمدت مذكور مرز بازرگان با۲۱ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلك با ۲۱درصد و دوغارون با ۹ درصد قرار دارند.

مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم كامیون‌های ایرانی در صادرات كالا ۷۰درصد و در جابه‌جایی واردات كالا ۴۰درصد بوده است.

وی با اشاره به این كه طی مدت مذكور، ۳۳۴ هزار نفر مسافر توسط ۴۴ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد كشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۲۷ درصد، مینی‌بوس۱۰درصد و سواری ۶۳درصد است

همچنین تعداد ۳۹۱هزار نفر توسط ۵۰هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از كشور خارج شدند كه سهم اتوبوس۳۵ درصد ، مینی‌بوس ۸درصد و سواری ۵۷درصد بوده است

مداح درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای كشور گفت: در مدت مذكور، بیشترین تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۴۵ درصد و سرو با ۹ درصد بوده است.

وی خاطرنشان كرد: از مجموع مسافران وارد شده به كشور ۱۸۶ هزار نفر مسافر خارجی و ۱۴۸هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از كشور ۱۵۱هزار نفر مسافر خارجی و  ۲۴۰ هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای كشور خارج شدند.

نظر شما