شناسهٔ خبر: 37837 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

مشارکت خیرین در ۱۲۰۹ پروژه راهسازی ۱۵ استان کشور

انجمن خیرین راه و ترابری مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: ۱۲۰۹ پروژه راهسازی برای مشارکت خیرین از سوی ۱۵ اداره کل راه و شهرسازی کشور ارائه شده است که امیدواریم سایر استان‌ها نیز به موجب تلاش در راستای رفع گلوگاه‌های روستایی، فهرست پروژه‌های پیشنهادی خود را اعلام کنند.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ازآنجاکه شناخت وضع موجود، نوع و ميزان تقاضا و اهميت يا اولويت نيازها زمینه‌ساز و پیش‌نیاز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری واقعي و هدايت منابع به جهات مصارف توسعه محور است ايجاب می‌نماید تا به‌موقع اين شناخت و گردش اطلاعات در حوزه عمل انجمن كه رفع گلوگاه‌های حمل‌ونقل در روستاها و مناطق محروم است به نحو مطلوب و مورد انتظار حاصل گردد.

وی افزود: تعداد ۱۲۰۹ پروژه‌ راهسازی از سوی ۱۵ اداره کل راه و شهرسازی استان‌های کشور به طول ۷۵۳۴.۳۶ کیلومتر و برآورد هزینه اجرایی بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال برای مشارکت خیرین راه‌وترابری ارائه شده است که هم اکنون در مرحله شناسایی خیرین قرار دارند.

به گفته مدیرعامل انجمن خیرین راه‌وترابری بیشترین پیشنهادات مربوط به استان کرمان جنوبی با ۲۳۳ پروژه و کمترین آن مربوط به لارستان با ۹ پروژه می‌شود.

ولی فهیمی یادآور شد: حمایت دولت در اجرای پروژه‌های اولویت بندی شده به خیرین داوطلب صدور حواله قیر، مورد نیاز برای انجام عملیات آسفالتی به صورت رایگان است و انجمن حلقه واسط تعامل بین خیرین و متقاضیان خدمات است.  

نظر شما