شناسهٔ خبر: 37889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان انجام شد:

بازدید استاندار همدان از راه‌آهن تهران- همدان و تقدیر از کارگران این پروژه

بازدید استاندار همدان به همراه معاونین خود و مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مدیران ذیربط از پروژه راه‌آهن تهران- همدان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدناصر نیکبخت در بازدید از راه‌آهن تهران - همدان و ایستگاه باری همدان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بسیار خوشحالم که در این ایام یکی از مطالبات بسیار اساسی و شایسته مردم استان همدان تحقق پیدا می‌کند.

استاندار بیان کرد: در این روز آمده‌ایم تا در آستانه روز و هفته بزرگداشت کارگر، از کارگران و عزیزانی که شبانه‌روز برای به ثمر رسیدن این آرزوی دیرینه مردم همدان کار کردند، استقبال و تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد از ۲۶۸ کیلومتر راه‌آهن، تمام مسیر واقع در استان همدان و ۲۰ کیلومتر هم از استان مرکزی ریل‌گذاری نشده بود و کل این مسیر در دولت تدبیر و امید ریل‌گذاری شد.

استاندار با بیان اینکه تحریم‌ها آنقدر ظالمانه بود که باید به عاملین استکبار و تحریم نفرین کرد، اضافه کرد: از همه مهم‌تر تمام طول مسیر محدوده استان همدان بعد از برجام ریل‌گذاری شد و به محض تأمین ریل برای ۵ استان، کار با جدیت شروع شد زیرا این ضرورت و اولویت دولت بود.

نیکبخت اظهار کرد: در تعطیلات نوروز تصور می‌کردیم کار تعطیل می‌شود اما دیدیم که در طول ۱۳ روز تعطیلات نوروزی ۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شد و ریل‌گذاری این مسیر از ۷۰۰ متر در روز تا رکورد ۱۷۲۰ متر در مراحل پایانی انجام شد.

استاندار گفت: در سال گذشته که برای گزارش دهی خدمت رئیس‌جمهور رسیدم، وقتی بحث راه‌آهن مطرح شد، رئیس‌جمهور دستور داد تا راه‌آهن همدان در اولویت و خاص دیده شود و به این دستور هم اکتفا نشد و دکتر نهاوندیان و دکتر نوبخت ورود کردند و ما هم پیگیری را شروع کردیم.

وی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان هم ۲۰۰ میلیارد اعتبار تخصیص داده شد، بعد ۷۰ میلیارد تومان اضافه شد و در تعطیلات نوروزی هم ۳۰ میلیارد تومان داده شد، بعد هم ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که نشانگر اولویت این پروژه اساسی برای دولت است...

نیکبخت بیان کرد: تا الآن هیچ پروژه و خدمت و تلاشی این‌قدر برای من مهم و لذت‌بخش نبوده است که جای قدردانی فراوان از همه دارد باید از کارگران، کارشناسان و کسانی که شبانه، روز با دل و جان و در همه شرایط کار کردند، قدردانی کنم.

وی اضافه کرد: از مهندس عراقی و مهندس فرزانه به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های مجدانه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

استاندار گفت: دولت تدبیر و امید این پروژه را برای خود بسیار مهم دیده بود و با جدیت و اولویت پیگیری می‌کرد.

استاندار تصریح کرد: ممکن است افتتاح‌ها به بعد از انتخابات موکول شود اما از آقای رئیس‌جمهور خواهش خواهیم کرد، راه‌آهن همدان را افتتاح کند تا بهره‌برداری از آن آغاز شود.

نیکبخت ادامه داد: پروژه راه‌آهن همدان حداقل ۹۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت.

وی اظهار کرد: امروز فقط آمده‌ایم از کارگران، پیمانکاران و مدیران مربوطه قدردانی و استقبال کنیم و از اصناف محترم همدان که حضور آن‌ها در این محل، نشانگر درک اهمیت این پروژه است، قدردانی می‌کنم.

استاندار با بیان اینکه از وزیر درخواست کرده‌ایم، ایستگاه فامنین را جابجا کند، بیان داشت: ایستگاه همدان، نمی‌دانم چرا در جای مناسبی دیده نشده است، وقتی قطار با سرعت خوب و نهایی در رفت و آمد باشد، کمتر از دو ساعت، سفر به تهران انجام می‌شود و شایسته نیست که از همدان تا به اینجا مسافر ۴۰ دقیقه در مسیر باشد.

نیکبخت گفت: در دنیا و ایران ایستگاه هر شهر داخل همان شهر است و نظر وزیر راه و شهرسازی این است که ایستگاه راه‌آهن در درون ترمینال هر شهر باشد تا حمل‌ونقل ترکیبی انجام شود.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان قرار شد این ایستگاه باری باشد و ایستگاه مسافری در ترمینال ساخته شود و تا آن زمان از این ایستگاه به عنوان مسافری هم استفاده شود.

استاندار با قدردانی از اهالی روستای رباط شورین، اظهار کرد: از این به بعد عملیات اجرایی خط آهن همدان - سنندج آغاز می‌شود و خط نهاوند - کرمانشاه نیز انجام می‌شود و برنامه‌ای تصویب شد تا راه‌آهن به صورت یک شبکه ریلی در استان و به شهرستان‌ها توسعه یابد.

نیکبخت بیان کرد: این مهم است که با همه شرایط اقتصادی در دولت تدبیر و امید به ۵ استان ریل‌گذاری به میزان روزانه ۵ کیلومتر انجام شود و بی‌انصافی و بی‌لطفی است که عملکرد و خدمات دولت تدبیر و امید دیده نشود زیرا خدمات دولت مربوط به نظام است و خدا را خوش نمی‌آید که کارهایی مانند برجام که توسط دولت انجام شده، به خاطر اینکه توسط این دولت بوده، دیده نشود و چشم‌ها را ببندیم.

در پایان این مراسم که جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند به پاس اتمام ریل‌گذاری مسیر تهران- همدان و رسیدن ریل به ایستگاه همدان، استاندار با اهدای سپاس‌نامه از تلاش‌های کارگران، پیمانکاران و مدیران مرتبط با این پروژه قدردانی کرد.

نظر شما