شناسهٔ خبر: 37903 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

ابتکار مطرح کرد؛

گام‌های بلند دولت در حفظ محیط‌زیست و آینده شهرها/ همکاری ایران و جامعه جهانی برای مقابله با تغییر اقلیم/ تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در بهینه‌سازی مصرف انرژی و پایش گازهای‌گلخانه‌ای

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری با تشریح دستاوردهای دولت در بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌هوا و پایش گازهای‌گلخانه‌ای، از ارایه برنامه اشتغال‌سبز با هدف رونق اقتصادی و حفظ محیط‌زیست خبر داد و گفت: سازمان حفاظت از محیط‌زیست به همراه جامعه‌جهانی برنامه‌ای را برای مقابله با تغییر اقلیم و مقابله با آثار منفی تغییرات اقلیمی طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست در کنفرانس بلندپایه اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تعدادی از میهمانان و مدعوین اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت: سازمان حفاظت از محیط‌زیست به همراه جامعه جهانی گزارشی را برای مقابله با تغییر اقلیم و مقابله با آثار منفی تغییرات اقلیمی طراحی کرده است که با اراده‌ای که از سوی اتحادیه اروپا برای همکاری  همراهی در این زمینه با ایران وجود دارد، امیدواریم شاهد تحقق هرچه بهتر آن در منطقه باشیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور ادامه داد: امیدوارم این همکاری‌ها پیرامون حفاظت از محیط‌ زیست در شهرهای ایران علاوه بر بهبود وضعیت محیط‌زیست در کشور،  در منطقه نیز موثر عمل کند.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگی که در ایران برای ارایه خدمات مرتبط با محیط‌زیست در منطقه وجود دارد و همچنین با توجه به وجود مراکز مختلف محیط‌زیستی ایران در منطقه، همکاری‌های بین‌المللی در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه بسیار مهم خواهد بود.

 ابتکار با اشاره به اینکه ارتباط بین محیط‌زیست، صلح و امنیت و همچنین دوستی بین ملل، موضوع بسیار مهمی است که باید همگی در جهت تحقق آن تلاش کنند، گفت: در منطقه‌ای که آسیب‌پذیری بسیار بالایی دارد موضوع تامین محیط‌زیست امن  از دید منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود:  ما در جمهوری اسلامی ایران در کنار اولویت‌های مختلف دولت، موضوع محیط‌زیست را جزو  اولویت‌های بسیار مهم برشمرده‌ایم و در برنامه‌ها و تصمیمات اجرایی کشور و دستاوردهای دولت یازدهم به وضوح شاهد آن هستیم که موضوعات مرتبط با محیط‌زیست همگی از اولویت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا آینده شهرها به آن وابسته است.

ابتکار گفت: مشخصا در زمینه‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا که در نهایت به پایش گازهای گلخانه‌ای منتهی خواهد شد دولت دستاوردهای خوبی داشته و اینها همه حاکی است که جهت‌گیری‌های ما همگی جهت‌گیری‌های درستی بوده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه با همکاری‌های بین‌المللی، با قدرت بیشتر، با نگاه عملی و دانش‌بنیان و با نگاه مشارکت مردم بتوانیم در این زمینه در عین‌حالی که به تحقق آن اهداف کمک می‌کنیم، اقتصاد و رشد سبز را، رشدی که در آن ارزش افزوده، تولید، اشتغال نهفته شده باشد، محقق کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: در عین‌حال، امیدواریم بتوانیم برای بهبود وضعیت محیط‌زیست، بهبود شرایط زیست‌محیطی ایران و جهان گام‌های موثری را برداریم.

ابتکار تصریح کرد: به زودی برنامه اشتغال سبز دولت را ارایه خواهیم داد که این برنامه، جزو برنامه‌های فرابخشی است و داریم با دستگاه‌های مختلف روی آن کار می‌کنیم برای اینکه بتوانیم اشتغال را در حوزه‌های مرتبط با محیط‌زیست فعال کنیم. حوزه‌هایی که هم به اقتصاد و هم به بهبود وضعیت محیط‌زیست کمک می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاء‌الله برنامه اشتغال سبز در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید نامیدند یک گام موثری در جهت پیشبرد وضعیت اقتصادی و توسعه پایدار ایران باشد. /

برچسب‌ها:

نظر شما