شناسهٔ خبر: 37945 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

شهرداری تهران هنوز گزارش وضعیت‌مالی ساخت پل صدر را ارایه نکرده است/ هزینه پل صدر، معادل ساخت ۲ خط مترو/ تامین مالی قطعات پل صدر با اعتبار بابک زنجانی

پل صدر رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری اعتباری معادل ساخت دو خط مترو را برای اجرای پروژه پل طبقاتی صدر و تونل نیاش هزینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: با اعتباری که صرف ساخت پل طبقاتی صدر و تونل نیایش شد، می‌توانستیم ۲ خط مترو همانند خطوط ۶ و ۷ را به طول تقریبی ۷۰ کیلومتر احداث کنیم.

وی اظهار کرد: همواره این سئول مطرح است که اجرای پروژه پل طبقاتی صدر و تونل نیایش در مقایسه با ساخت خطوط ۶ و ۷ مترو چه تاثیری در کاهش میزان ترافیک کلانشهر تهران می تواند داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی خود باید در این زمینه قضاوت کنند تصریح کرد: قبول داریم که از نظر سازه ای پل صدر از تکنولوژی بالایی برخوردار است، اما باید بررسی شود که به لحاظ ترافیکی، چه مزیت‌هایی برای تهران دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره هزینه تمام‌ شده احداث پل طبقاتی صدر به ایسنا، گفت: شهرداری تهران هنوز مدارک و گزارش دقیقی از صورت‌ وضعیت مالی ساخت این پروژه را به شورای شهر ارائه نکرده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: براساس آنچه در صورت‌های مالی شهرداری تهران آمده تا سال ۹۳، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت پروژه پل طبقاتی صدر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هنوز میزان تملک‌ هایی که برای ساخت این پل انجام شده، مشخص نیست؛ گفت: املاکی که شهرداری تهران برای ساخت این پروژه خریده از جنس هزینه ای است و به لحاظ هزینه - فایده بهتر بود ۲خط مترو به جای این پروژه ساخته می‌ شد.

تامین مالی قطعات واراداتی پل صدر با اعتبار بابک زنجانی

وی در ادامه با اشاره به نقش «بابک زنجانی» در احداث پروژه صدر تاکید کرد: در ساخت پل طبقاتی صدر نیازمند قطعاتی نگهدارنده و جرثقیل‌ از خارج از کشور بودیم که تامین مالی عمده این ططعات واردانی را بابک زنجانی انجام می‌داد.

وی گفت: در حوزه خرید نئوپرن‌ها (ضربه‌گیر پل) که به اسم قطعه ایتالیایی وارد کرده بود دچار مشکل شدیم به گونه ای که وقتی این نئوپرن‌ها زیر بار رفت از هم گسیخته شد و بهره‌ برداری از پل صدر چهار ماه به تعویق افتاد.

پروژه پل طبقاتی صدر، یکی از عریض‌ترین پل‌های روگذر شهر تهران است که در تقاطع خیابان دکتر شریعتی و بزرگراه آیت‌الله صدر واقع شده است. /

نظر شما